کد خبر: ۳۳۸۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۷ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - 2024January 22
رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه یک بخشی از تغییرات اقلیمی به صورت طبیعی رخ می‌دهد، مطرح کرد: ولی در حال حاضر می‌بینیم این تغییرات تشدید می‌شود، به دلیل آلودگی هوا است که اجازه نمی‌دهند ابرها متمرکز شوند.
شفا آنلاین>عمومی>علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه یک بخشی از تغییرات اقلیمی به صورت طبیعی رخ می‌دهد، مطرح کرد: ولی در حال حاضر می‌بینیم این تغییرات تشدید می‌شود، به دلیل آلودگی هوا است که اجازه نمی‌دهند ابرها متمرکز شوند.

به گزارش شفا آنلاین:رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه یک بخشی از تغییرات اقلیمی به صورت طبیعی رخ می‌دهد، مطرح کرد: ولی در حال حاضر می‌بینیم این تغییرات تشدید می‌شود، به دلیل آلودگی هوا است که اجازه نمی‌دهند ابرها متمرکز شوند. علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست در خصوص علت کاهش بارندگی‌ها در تهران گفت: بارش‌های اخیر، غرب و شمال غرب کشور را پوشش داد. معمولا سه جبهه آب و هوایی کشور ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این شرایط یکی از عوامل تغییرات اقلیمی، گازهای گلخانه‌ای است.

وی با بیان اینکه البته تغییرات اقلیمی یه جنبه آن به صورت طبیعی است و در بازه‌های مختلف زمین شناسی اتفاق میافتد، مطرح کرد: ولی در حال حاضر می‌بینیم این تغییرات تشدید می‌شود، به دلیل آلودگی هوا است که اجازه نمی‌دهند ابرها متمرکز شوند.

رئیس سازمان محیط زیست همچنین عنوان کرد: درجه حرارت جو بالا است و وقتی طول موج کوتاه تابش خورشید به سطح زمین بخورد با طول موج بلند بر می‌گردد که باعث می‌شود پتویی در آنجا ایجاد شود و نگذارد این گرما به جو برگردد و در نتیجه این عوامل باعث می‌شود، ابرها، ابرهای بارور و باران‌زا  نباشند . / برنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: