کد خبر: ۳۳۸۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - 2024January 22
محمدرضا دری، دبیر انجمن داروسازان ایران: داروخانه‌ها دچار چالش شده‌اند و در نتیجه شاهد چک‌های برگشتی هستیم که باعث می‌شود نظام سلامت کشور آسیب ببیند. درخواست عاجل داریم مشکلات صنعت به شکل ویژه دیده شود.
شفا آنلاین>سلامت>نمایندگان صنعت داروسازی می‌گویند که مشکلات نقدینگی و نبود حمایت، زنجیره تامین دارو را در کشور دچار اختلال کرده و احتمالا در آینده‌ای نزدیک کمبودهای دارویی به چالشی جدی بدل خواهد شد. 
به گزارش شفا آنلاین:همین چند روز پیش هم بود که رئیس مجلس در ضرب‌الاجلی دوماهه از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو خواست که مشکلات این حوزه را بررسی و برطرف کند. اما حالا صاحبان این حوزه انتقاداتی را در نشست بررسی تامین نقدینگی در زنجیره تامین دارو مطرح کرده‌اند و بخشی از آنها به این شرح است:

محمد عبده‌زاده، رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران: مهم‌ترین مشکلات کسری بودجه دارویار و بودجه سال آینده، انباشت بدهی‌های مراکز درمانی به شرکت‌های پخش دارو و بد‌عهدی بیمه‌هاست.
مهدی پیرصالحی، عضو هیأت مدیره سندیکا: دولت‌ها همیشه برای پیشبرد امور جاری دچار کسری بودجه می‌شوند که این کسری را به صنعت منتقل می‌کنند.  
عباس کبریایی‌زاده، عضو هیأت مدیره سندیکا: از 69هزار میلیارد تومان بودجه دارویار تاکنون 24همت پرداخت شده است. سال آینده هم 86همت برای دارویار درنظر گرفته‌اند.
محمدرضا دری، دبیر انجمن داروسازان ایران: داروخانه‌ها دچار چالش شده‌اند و در نتیجه شاهد چک‌های برگشتی هستیم که باعث می‌شود نظام سلامت کشور آسیب ببیند. درخواست عاجل داریم مشکلات صنعت به شکل ویژه دیده شود.
سیدابراهیم هاشمی، عضو هیأت مدیره شرکت‌های پخش دارویی: حدود ۶۵ همت از بازار دارو طلب داریم و اگر میزان فروش دارو در ۶‌ماه اول و دوم سال را به نسبت ۴۰ به ۶۰ بگیریم فکر می‌کنم این مطالبه حدود ۵۰ درصد است.
بهمن صبور، نایب‌رئیس انجمن داروسازان استان تهران: اسفند سال قبل مشکلات حوزه شیرخشک را ندیدند و ۵‌ماه بعد نتیجه آن را دیدیم.
هادی احمدی، مدیر روابط‌عمومی انجمن داروسازان: صنعت داروسازی کشور بیمار است و اگر به این درد توجه نشود سال آینده دچار رکود تولید خواهیم شد. داروخانه‌ها در حال حاضر ۲۶همت از بیمه‌ها مطالبه دارند.
وحید محلاتی، نایب‌رئیس شرکت‌های پخش دارو و مکمل:  ۹۸.۵درصد تولید دارو داخلی است. اگر هرکدام از داروهای پرمصرف دچار کمبود شود امکان تامین آن با هیچ وارداتی وجود ندارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: