کد خبر: ۳۳۸۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۳۰ دی ۱۴۰۲ - 2024January 20
بانک مرکزی در انتقال ارز برای واردات مواد مصرفی دندانپزشکی مانع ایجاد می‌کند. از سوی دیگر وقتی کالا وارد گمرک می‌شود برای ترخیص با مشکلاتی مواجه می‌شویم، این قبیل رفتارها به کیفیت کار دندانپزشکی آسیب می‌زند

شفا آنلاین>سلامت>دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی دندانپزشکی عمومی ایران نسبت به خودتحریمی هایی که باعث می شود مطب های دندانپزشکی رو به تعطیلی بروند هشدار داد.

به گزارش شفا آنلاین:اروند مالک در حاشیه برگزاری پانزدهمین کنگره بین المللی دندانپزشکی عمومی ایران در هتل المپیک تهران به حضور ۲۲۷ سخنران در کنگره اشاره کرد و گفت: ۲۸ کارگاه برای همکاران تدارک دیده شده که سه استاد خارجی نیز در این کارگاه‌ها حضور دارند.

دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی دندانپزشکی عمومی ایران گفت: انتقال معلومات روز دندانپزشکی دنیا و نحوه استفاده از تجهیزات جدید دندانپزشکی در این کارگاه‌ها به همکاران آموزش داده می‌شود، رشته دندانپزشکی در ایران به روز است و همکاران ما از توانایی و قابلیت‌های بالایی برخوردارند، متأسفانه خودتحریمی ها باعث شده تا مطب‌های دندانپزشکی در کشور دچار اختلال شوند.

وی اظهار کرد: بانک مرکزی در انتقال ارز برای واردات مواد مصرفی دندانپزشکی مانع ایجاد می‌کند. از سوی دیگر وقتی کالا وارد گمرک می‌شود برای ترخیص با مشکلاتی مواجه می‌شویم، این قبیل رفتارها به کیفیت کار دندانپزشکی آسیب می‌زند، دغدغه دندانپزشک نباید خرید مواد مصرفی و تجهیزات مورد نیاز برای خدمت به بیمار باشد.

مالک در پایان گفت: با کوچک‌ترین تغییر در نرخ ارز شرکت‌ها از فروش کالا خودداری می‌کنند و همین موضوع کار دندانپزشکان را سخت می‌کند، در شرایط کنونی مطب‌های دندانپزشکی که از مواد مصرفی با کیفیت بالا استفاده می‌کنند حجم کاری خود را کاهش داده اند که بتوانند زمان بیشتری کار کنند. بعضی از مطب‌های دندانپزشکی هم مجبور می‌شوند تعطیل کنند. / مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: