کد خبر: ۳۳۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۲۹ دی ۱۴۰۲ - 2024January 19
بلعیدن کمی دهانشویه نباید مشکل بزرگی ایجاد کند اما قورت دادن مقادیر بیشتری از دهانشویه داستان دیگری است. در این مطلب عوارض خوردن دهانشویه بیان شده است.
شفا آنلاین>سلامت>بلعیدن کمی دهانشویه نباید مشکل بزرگی ایجاد کند اما بدانید به عنوان مثال، اگر دهانشویه‌ای که در طول برنامه بهداشت دهان و دندان‌تان در دهان خود می‌چرخانید، قورت دهید، احتمالا بدترین اتفاق ممکن این است که دچار ناراحتی معده شوید. اما قورت دادن مقادیر بیشتری از دهانشویه داستان دیگری است. ممکن است دچار سرگیجه یا خواب‌آلودگی شوید. تصور کنید که این اتفاق روی پلکانی در خانه فرد رخ دهد، نتیجه می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

به گزارش شفا آنلاین:مصرف بیش از حد دهان‌شویه می‌تواند فرد را بیهوش کند و حتی او را به کما ببرد. سایر علائم مصرف بیش از حد دهانشویه می‌تواند شامل تنفس سریع و کم یا کندی تنفس همچنین تغییر دمای بدن، فشار خون و افت قند خون باشد. اگر فردی یا خود شما مقدار زیادی دهانشویه مصرف کردید، فورا با اورژانس تماس بگیرید. کارشناسان همچنین توصیه کردند از وادار کردن خود یا دیگران به استفراغ دهان‌شویه خودداری کنید، مگر اینکه متخصص مراقبت‌های بهداشتی یا فردی در مرکز کنترل سم به شما بگوید این کار را انجام دهید. حتی اگر مقدار کمی بلعیده شود، باز هم می‌توانید برای مشاوره با مرکز کنترل مسمومیت تماس بگیرید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: