کد خبر: ۳۳۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۲۷ دی ۱۴۰۲ - 2024January 17
سایت هواشناسی ECMWF ۱۶ ژانویه (۲۶ دی) نقشه ای را روی خروجی خود قرار داده که است نشان می دهد سامانه بارشی جدیدی به زودی شمال غربی و غرب کشور را در بر خواهد گرفت.
شفا آنلاین>عمومی>به گفته رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی، مدل سایت ECMWF یکی از معتبرترین مدل ‌های جهانی در عالم هواشناسی محسوب می ‌شود.
بارش‌های فوق سنگین در راه ایران است؟ | بزرگ‌ترین موج بارشی سال در مسیر استان‌های غربی
این نقشه نشان می‌دهد موج بارشی پرقدرت به سمت ایران می‌آید

به گزارش شفا آنلاین:احد وظیفه  می گوید:«خوشبختانه این نقشه موجی را نشان می دهد که حدود ۱۰ روز دیگر به کشور ما می رسد. احتمالا این سامانه بارشی سه‌شنبه هفته آینده(۳ بهمن) از نوار غربی وارد کشور می شود.»‌

او تاکید می کند: «البته فعالیت سامانه بارشی بستگی به میزان رطوبتی دارد که از طریق اقیانوس هند و دریای سرخ بتواند این موج را تغذیه کند. اگر این اتفاق رخ دهد، بارش های مناسبی در استان های مختلف کشور را شاهد خواهیم بود.»

به گفته رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی، این سامانه بارشی نوار غربی تا شمال غربی را در بر خواهد گرفت. او یاد آور می شود: «این سیستم بارشی خوب است، اما این بارش ها برای جنوب و مرکز کشور چنگی به دل نمی زند. به ویژه آنکه استان های مرکزی و جنوبی بیشترین مشکل بارندگی را دارند.»‌

احد وظیفه اصافه می کند: «اکنون خیلی زود است که اظهارنظر قطعی در مورد این نقشه صورت بگیرد. باید چند روزی بگذرد و بعد پیش بینی دقیق تری انجام شود.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: