کد خبر: ۳۳۸۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۲۷ دی ۱۴۰۲ - 2024January 17
​مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه ۸ هزارمیلیارد از مطالبات شرکت‌های پخش در روزهای آتی از سوی سازمان هدفمندی پرداخت می‌شود، گفت: از این میان ۵ همت به دانشگاه های علوم پزشکی و ۳ هزار میلیارد برای سایر داروخانه های خصوصی اختصاص می‌یابد.
شفا آنلاین>سلامت>محمد پیکانپور گفت: شناسه گذاری پلاسما که جزو صنایع زیرساختی و توسعه‌ای است، از ابتدای دی‌ماه آغاز شده است.

به گزارش شفا آنلاین:وی همچنین گفت: بیش از ۳۰۰ قلم از داروهای معاونت بهداشت و بخشی دیگر از داروها به اصالت سنجی اضافه و تعداد این اقلام از ۱۳۳۳ به  ۱۸۸۲ خواهد رسید.

پیکانپور با بیان اینکه سامانه شورتیج مبنای احصاء کمبودهای دارویی به صورت سیستماتیک قرار گرفته است، افزود: گزارش کمبودها از سوی معاونت‌ها و شرکت‌های پخش به طور کامل احصا می‌شود.

او همچنین با اعلام اینکه ۸ هزارمیلیارد از مطالبات شرکت‌های پخش در روزهای آتی از سوی سازمان هدفمندی پرداخت می‌شود، گفت: از این میان ۵ همت به دانشگاه های علوم پزشکی و ۳ هزار میلیارد برای سایر داروخانه های خصوصی اختصاص می‌یابد.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو افزود: استفاده از اوراق گام برای خرید ارز، درخواست تقسیط مابه‌التفاوت ارزی و اخذ تسهیلات ریالی طی دوماه آتی به منظور تامین نقدینگی نیز در دستور کار است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی گفت: سال گذشته صنعت دارو رشد منفی ۲.۵ درصدی داشت اما امسال تا شهریور به مثبت ۵.۱ رسید و تا پایان آذر برمبنای گزارش بانک مرکزی در حالیکه میانگین رشد صنایع در کشور ۳.۳ درصد گزارش شد، میانگین رشد صنعت دارو ۱۱.۹ اعلام شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: