کد خبر: ۳۳۸۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۷ دی ۱۴۰۲ - 2024January 17
در نامه محمد رئیس‌زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران خطاب به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است:

شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، خواهان افزایش حداقل دو برابری حق‌الزحمه دستیاران پزشکی برای سال آتی شد.

به گزارش شفا آنلاین:در سال جاری، حقوق دستیاران مجرد، ۸ میلیون تومان و حقوق دستیاران متاهل نیز ۱۱ میلیون تومان دریافت می‌کنند. با توجه به سختی دوره دستیاری و مسئولیت سنگین دستیاران پزشکی، موضوع افزایش حق‌الزحمه دستیاران پزشکی بارها توسط دانشجویان و برخی از مسئولان نظام سلامت مطرح شده است. موضوع افزایش دریافتی دستیاران دوره تخصصی در کانون رئیس سازمان نظام پزشکی کشور قرار گرفته است. 

در نامه محمد رئیس‌زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران خطاب به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است:

«احتراما، همانگونه که استحضار دارید سربلندی کشور عزیزمان در خودکفایی پزشکی و توان تخصصی، مرهون ساختار کارآمد  و قوی در طی دوران دستیاری تخصصی و فوق‌تخصصی و پرورش نیروهای توانمند و متبحر برای خدمت به مردم است.

دستیاران عزیز علاوه بر وظیفه سنگین آموزشی، حجم عمده خدمات درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی را در مراکز آموزشی_درمانی دولتی برعهده دارند به طوری که ساعات کاری آنهاا در کنار کشیک‌های سنگین شبانه‌روزی، ۵۰ تا ۷۰ درصد بیشتر از یک نیوروی تمام وقت شمول قانون کار است  در حالی که ماهیانه حق‌الزحمه ۸ تا ۱۲ میلیون تومانی دریافت می‌کنند که این میزان پرداخت، در کنار سایر دشواری‌های فوق‌الذکر، تدوام ورود به رشته‌های تخصصی و فوق‌تخصصی را با رعایت کرامت انشانی غیرممکن ساخته است.

نظر به نیاز ضروری کشور به نیروهای تخصصی و فوق‌تخصصصی پزشکی و نیز افزایش کیفیت آموزش و دمیدن روح امید و نشاط در جامعه دستیاری، تامین منابع برای وزارت بهداشت، جهت افزایش حداقل دو برابری حق‌الزحمه دستیاران در سال آینده و نیز وضع قانون و راستای شمولیت قانون کار بر دوره دستیاری برای سال‌های آینده، بیش از پیش ضروری و غیرقابل انکار است.

لذا مصرانه استدعا دارم دستور فرمایید اقدامات لازم برای تحقق موارد درخواستی فوق‌الذکر به صورت عاجل به عمل آید.» / ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: