کد خبر: ۳۳۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۱۹ دی ۱۴۰۲ - 2024January 09
آصفری، نماینده اراک در مجلس:
محمدحسن آصفری در جلسه علنی امروز مجلس در اخطاری با یادآوری اینکه تامین امکانات حوزه بهداشت و درمان از وظایف دولت است گفت: با وجودی که دولت کارهای بزرگی در حوزه ارز انجام داده اما بعضا شاهد اتفاقاتی همچون تخصیص ارز برای واردات کالاهای لوکس هستیم.

شفا آنلاین>سلامت>نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط در حوزه دارو به گونه ای است که مشکلاتی را برای بیماران خاص ایجاد کرده تا جایی که برای خرید یک آمپول بین ۷۰۰ تا یک میلیون تومان هزینه پرداخت می کنند و این باعث گلایه مردم شده است، باید نظارت بیشتری در خصوص فروش داروهای اینترنتی وجود داشته باشد، علاوه بر این روند فعالیت شرکت های پخش دارو نیز به نظارت جدی نیاز دارد.

به گزارش شفا آنلاین:محمدحسن آصفری در جلسه علنی امروز مجلس در اخطاری با یادآوری اینکه تامین امکانات حوزه بهداشت و درمان از وظایف دولت است گفت: با وجودی که دولت کارهای بزرگی در حوزه ارز انجام داده اما بعضا شاهد اتفاقاتی همچون تخصیص ارز برای واردات کالاهای لوکس هستیم.

نماینده اراک در مجلس ادامه داد: شرایط در حوزه دارو به گونه ای است که مشکلاتی را برای بیماران خاص ایجاد کرده تا جایی که برای خرید یک آمپول بین ۷۰۰ تا یک میلیون تومان هزینه پرداخت می کنند و این باعث گلایه مردم شده است، باید نظارت بیشتری در خصوص فروش داروهای اینترنتی وجود داشته باشد، علاوه بر این روند فعالیت شرکت های پخش دارو نیز به نظارت جدی نیاز دارد.

وی در پایان افزود: با وجودی که بیش از ۱۰۰ شرکت پخش دارو داریم اما در توزیع دارو بین استان ها و شهرستان ها ناعدالتی وجود دارد تا جایی که برخی داروهای حیاتی به مراکز استان ها می رود و استان های دور دست با مشکل کمبود برخی داروها مواجه هستند، دارو در کشور وجود دارد اما عدالت در توزیع وجود ندارد لذا باید وزارت بهداشت و درمان توجه ویژه ای داشته باشد. / ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: