کد خبر: ۳۳۷۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۹ دی ۱۴۰۲ - 2024January 09
محسن صابری رییس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی با اعلام این خبر افزود: ساخت و بومی سازی الکل سنج تنفسی که یکی از محصولات مورد استفاده در مراکز معاینات سازمان پزشکی قانونی کشور است از اواخر سال گذشته آغاز شد

شفا آنلاین>سلامت>رییس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی گفت: الکل سنج تنفسی مرکز تحقیقات پزشکی قانونی پس از شش ماه کار تحقیقاتی و کارشناسی توسط نخبگان جوان این مرکز طراحی و ثبت اختراع شد.

به گزارش شفا آنلاین:محسن صابری رییس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی با اعلام این خبر افزود: ساخت و بومی سازی الکل سنج تنفسی که یکی از محصولات مورد استفاده در مراکز معاینات سازمان پزشکی قانونی کشور است از اواخر سال گذشته آغاز شد و محققان جوان این مرکز موفق به تولید این دستگاه ظرف مدتی حدود شش ماه شدند.

وی تصریح کرد: پس از تولید محصول اولیه، تلاش های جدی برای ارتقای هرچه بیشتر آن در دستور کار قرار گرفت که در نتیجه این تلاش ها موفق به تولید نمونه الکل سنج تنفسی قابل رقابت با نمونه های خارجی و با ثبت کمی میزان الکل مصرفی با دقت بالا شدیم.

رییس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی ادامه داد: ساخت و تولید تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز سازمان پزشکی قانونی علاوه بر تقویت روحیه خودباوری، صرفه جویی ارزی قابل توجهی را نیز به همراه دارد به نحوی که بر اساس برآورد صورت گرفته هزینه صرف شده برای ساخت الکل سنج داخلی یک دوم نمونه خارجی است.

وی با تأکید بر اینکه الکل سنج تنفسی مرکز تحقیقات علاوه بر پزشکی قانونی، برای پلیس نیز قابل استفاده است، گفت: پس از ثبت اختراع این محصول که اخیرا انجام شده است، با دریافت سایر استانداردها و طی برخی مراحل تکمیلی تست، این محصول قابلیت تجاری سازی و تولید انبوه را خواهد داشت و می تواند در مراکز پزشکی قانونی و نیز پلیس راهور مورد استفاده قرار گیرد.

صابری با تأکید بر اینکه بومی سازی تجهیزات مورد نیاز پزشکی قانونی یکی از برنامه های اصلی مرکز تحقیقات است، اظهار داشت: مرکز تحقیقات با همت و پشتکار نخبگان و محققان جوان خود و با اتکا به روحیه خودباوری، ساخت و بومی سازی تجهیزات مورد نیاز پزشکی قانونی را به طور جدی در دستور کار خود قرار داده و در سال های اخیر موفق به ساخت و تولید برخی تجهیزات و مواد مصرفی پزشکی قانونی به ویژه در حوزه آزمایشگاهی شده است.

رییس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی در پایان یادآور شد: جهاد بومی سازی و ساخت و تولید تجهیزات مورد نیاز پزشکی قانونی تا رسیدن به خودکفایی کامل در محصولات مورد نیاز سازمان پزشکی قانونی کشور ادامه خواهد یافت. / ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: