کد خبر: ۳۳۷۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۱۸ دی ۱۴۰۲ - 2024January 08
مأخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند قیمت روز خودرو تعیین شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور است.

شفا آنلاین>خودرو>سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه از مصوبه این کمیسیون برای معافیت مالیاتی خودروهای لوکس تا سقف سه و نیم میلیارد تومان قیمت خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین:رحیم زارع  با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق در شیفت شب، گفت: کمیسیون مصوب کرد؛ انواع خودروی سواری و وانت دو اتاق (کابین) دارای شماره انتطامی شخصی در اختیار مالکین اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که قیمت روز خودروی آن‌ها بیش از سی و پنج میلیارد ریال است نسب به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد شوند.

وی افزود: مأخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند قیمت روز خودرو تعیین شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور است. سازمان مزبور مکلف است مراتب را به نحو مقتضی بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس راهور که می‌بایست تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۳ به صورت بر خط به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال گردد. به اطلاع اشخاص مشمول برساند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: براساس این مصوبه، کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی غیر دولتی مکلفند مالیات سالانه مربوط به خودروهای تحت تملک خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و محجور تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن ماه سال پرداخت کنند. در صورت‌عدم پرداخت مشمول حکم ماده ۱۹۰ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۶۶ و اصطلاحات بعدی هستند. / خانه ملت

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: