کد خبر: ۳۳۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۷ - ۱۷ دی ۱۴۰۲ - 2024January 07
صالحی‌زاده، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در صورت مغایرت شیر خشک مورد تقاضا با سن شیرخوار، فرآورده بدون ارز دولتی و به صورت آزاد محاسبه می‌گردد.
شفا آنلاین>سلامت>سهمیه شیر خشک رگولار هر شیر خوار با کد ملی و قیمت مصوب مشمول ارز دولتی، ۱۰ قوطی در ماه بوده و در صورت تقاضای بیش از تعداد مذکور، قیمت بدون ارز دولتی و به صورت آزاد محاسبه می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:صالحی‌زاده، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در صورت مغایرت شیر خشک مورد تقاضا با سن شیرخوار، فرآورده بدون ارز دولتی و به صورت آزاد محاسبه می‌گردد.
او ادامه داد: همچنین‌قیمت هر شیر خشک در سامانه تیتک قابل رویت بوده ومبنای محاسبه، مبلغ اعلام شده در سامانه تیتک می‌باشد.

دکتر صالحی تصریح کرد: پیرو مکاتبات سازمان غذا و دارو هرگونه اقدام به تامین واردات، ساخت، نگه داشت، توزیع و عرضه فرآورده‌های خارج از ضوابط تعیین شده به منزله تهیه وتوزیع غیر مجاز و خارج از شبکه بوده و قاچاق محسوب می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: در تمامی بازدیدهای انجام شده ثبت اطلاعات توزیع و عرضه داروها و شیرخشک رژیمی در سامانه زنجیره تامین (تیتک) توسط بازرسین این حوزه رصد می‌شود تا بدست مصرف کننده اصلی رسیده باشد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: سامانه رصد برخط شیرخشک (تیتک) از نشست و قاچاق شیر خشک به بازار سیاه و هدررفت منابع جلوگیری می‌کند و همچنین بر کنترل قیمت شیرخشک در بازار و بهبود نظارت بر زنجیره تامین شیرخشک کمک می‌کند. /باشگاه خبرنگاران جوان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: