کد خبر: ۳۳۷۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۱۵ دی ۱۴۰۲ - 2024January 05
عصر روز شنبه اول اردیبهشت‌ماه ۹۷، دختر جوانی در تهران وحشت‌زده به اداره پلیس رفت و از دو پسر جوان به اتهام آدم‌ربایی و آزار و اذیت شکایت کرد.
شفا آنلاین>حادثه>دو مرد جوان که به اتهام آدم‌ربایی و تعرض به دختری جوان به اعدام محکوم شده بودند پس از اعتراض به حکم‌شان از این مجازات تبرئه و در مجموع به ۱۱ سال زندان و تحمل شلاق محکوم شدند.
به گزارش شفا آنلاین:عصر روز شنبه اول اردیبهشت‌ماه ۹۷، دختر جوانی در تهران وحشت‌زده به اداره پلیس رفت و از دو پسر جوان به اتهام آدم‌ربایی و آزار و اذیت شکایت کرد.
شاکی در توضیح ماجرا گفت: «ساعتی قبل از محل کارم در یکی از خیابان‌های شرق تهران بیرون آمدم و کنار خیابان منتظر تاکسی بودم تا به خانه بروم. دقایقی مانده به ساعت ۱۷ خودروی پرایدی با دو سرنشین کنارم توقف کرد و من هم فکر کردم راننده که پسر جوانی بود، مسافرکش است و مرد جوان دیگر هم مسافر است، به همین دلیل مسیرم را گفتم و سوار شدم. راننده پس از طی مسافتی به بهانه ترافیک تغییر مسیر داد، اما من به آن‌ها مشکوک شدم و از راننده خواستم خودرو را متوقف کند تا پیاده شوم. راننده خیلی به صحبت‌های من توجهی نمی‌کرد، اما وقتی داد و فریاد کردم مرد جوانی که کنارم نشسته بود، چاقویی روی پهلویم گذاشت و تهدید کرد هیچ حرکتی نکنم. از ترس حرفی نزدم و در حالی که دست و پایم به لرزه افتاده بود، آن‌ها وارد پارکینگ ساختمان مسکونی شدند و بعد مرا به زور به آپارتمان طبقه چهارم بردند. هر چقدر التماس و گریه کردم فایده‌ای نداشت. آن‌ها مرا آزار دادند و حتی از من فیلم سیاه تهیه کردند. پس از این حادثه، دوباره مرا سوار بر خودرو کردند و داخل خیابان خلوتی رها و تهدید کردند اگر شکایت کنم فیلم سیاه مرا در فضای مجازی منتشر می‌کنند، اما من تصمیم گرفتم به اداره پلیس بیایم و از دو مرد شیطان‌صفت شکایت کنم.»

بازداشت شیاطین
با طرح شکایت دختر جوان، تیمی از مأموران پلیس تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری متهمان آغاز کردند و با اطلاعاتی که شاکی در اختیار آن‌ها قرار داده بود خیلی زود دو متهم به نام‌های فریبرز و سیروس را شناسایی و دستگیر کردند.
دو متهم در بازجویی‌ها جرم خود را انکار کردند و با تناقض‌گویی تلاش داشتند مسیر رسیدگی به پرونده را تغییر دهند. از سوی دیگر دو متهم وقتی با دلایل و مدارک روبه‌رو شدند، سعی کردند اتهامات خود را به گردن یکدیگر بیندازند. فریبرز که راننده پراید بود دوستش سیروس را به عنوان متهم معرفی می‌کرد و سیروس هم جرم خود را به گردن فریبرز انداخت. در‌حالی‌که دو متهم به تناقض‌گویی‌های خود ادامه می‌دادند، مأموران پلیس در بازرسی از خانه فریبرز مقداری موادمخدر و فیلم سیاهی که از شاکی تهیه کرده بودند، کشف کردند.

حکم اعدام
بدین ترتیب دو متهم پس از صدور کیفرخواست از جنبه تجاوز در شعبه هفتم دادگاه کیفری محاکمه شدند. متهمان در جلسه دادگاه با اظهار پشیمانی به جرم خود اقرار کردند، اما مدعی شدند که رابطه آن‌ها با دختر جوان به اجبار نبوده است. قضات دادگاه دو متهم را به شلاق، حبس و اعدام محکوم کردند. از سوی دیگر فریبرز در دادگاه انقلاب هم به خاطر نگهداری موادمخدر و کشف فیلم سیاه در خانه‌اش به شش سال حبس محکوم شد.

اعتراض
با اعلام حکم اعدام، دو متهم به رأی دادگاه اعتراض کردند و قضات شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور پرونده را این‌بار برای بررسی و رسیدگی به اعتراض متهمان در اختیار قضات دادگاه شعبه ۱۱ کیفری استان قرار دادند و قضات دادگاه هم پس از بررسی و محاکمه دوباره آنها، حکم اعدام فریبرز را تأیید کردند، اما حکم اعدام سیروس را نقض کردند و وی به ۷۴ ضربه شلاق به خاطر رابطه نامشروع محکوم شد. بدین ترتیب حکم اعدام فریبرز پس از تأیید در دیوان عالی کشور برای اجرا به شعبه اجرای احکام فرستاده شد. همزمان با سیر مراحل اجرای حکم اعدام، وکیل وی اعاده دادرسی کرد و این‌بار شعبه ۳۸ دیوان عالی کشور پرونده فریبرز را برای بررسی به شعبه ۸ کیفری استان فرستاد. قضات دادگاه پس از شنیدن دفاعیات متهم و بررسی پرونده فریبرز را از اعدام تبرئه و به شلاق محکوم کردند. دو متهم همچنین پس از شکستن حکم اعدامشان از جنبه آدم‌ربایی محاکمه شدند و فریبرز به چهار سال و شش ماه حبس و سیروس هم به دو سال و شش ماه حبس محکوم شدند. پرونده متهمان پس از تأیید حکم‌شان به شعبه دوم اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: