کد خبر: ۳۳۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۱۳ دی ۱۴۰۲ - 2024January 03
قیمت خودرو امروز، چهارشنبه، 13 دی 1402، تغییرات بسیار محدودی دارد و شرایط بیشتر خودروهای داخلی و مونتاژی، نسبت به روز گذشته با ثبات گزارش می‌شود.

شفا آنلاین>خودرو>قیمت خودرو امروز، چهارشنبه، 13 دی 1402 نسبت به چند روز اخیر تغییر چندانی ندارد. اغلب محصولات داخلی و مونتاژی در ثبات کامل به سر می‌برند و در بعضی از مدل‌ها افت و خیز اندکی مشاهده می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:قیمت خودرو امروز، چهارشنبه، 13 دی 1402، تغییرات بسیار محدودی دارد و شرایط بیشتر خودروهای داخلی و مونتاژی، نسبت به روز گذشته با ثبات گزارش می‌شود.

روز دوشنبه هفته جاری خبری منتشر شد که می‌توانست بازار ارز کشور را تحت تأثیر قرار دهد. بر اساس این خبر مبادله صرافی‌های عراق با چند کشور از جمله ایران ممنوع شد و در نتیجه احتمال می‌رفت که تأمین ارز کشور با توجه به محدودیت‌های تحریمی با مشکل همراه باشد؛ اما پس از گذشت دو روز، می‌توان مشاهده کرد که خبر فوق هیچ تأثیری روی بازار ارز نداشت.

قیمت خودروهای داخلی

بازار خودروهای داخلی از آغاز معاملات امروز، تغییرات چندانی ندارد؛ اما برخی از محصولات افت و خیز قیمتی ناچیزی را تجربه کرده‌اند.

کوییک دنده‌ای R از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود که طی هفته‌های گذشته نوسانات جزئی داشته و امروز نیز بدون تغییر، روی نرخ 360 میلیون تومان معامله می‌شود.

شاهین G از سدان‌های لوکس و رده بالای سایپا به شمار می‌رود که نسبت به روز گذشته دو میلیون تومان گران‌تر شده است و با 610 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژو 207i دنده دستی یکی دیگر از هاچ‌بک‌های محبوب بازار محسوب می‌شود که طی هفته‌های گذشته افزایش قابل توجهی را تجربه کرد. اما امروز تغییری ندارد و با همان نرخ 655 میلیون تومان معامله می‌شود.

دنا پلاس 6 دنده توربوشارژ یکی از پرشتاب‌ترین خودروهای داخلی است که نسبت به روز گذشته 10 میلیون تومان گران شد و به 813 میلیون تومان رسید.

1

قیمت خودروهای مونتاژی

در بازار خودروهای مونتاژی نیز میزان تغییرات قیمتی بسیار پایین است.

ام‌وی‌ام X22 دنده‌ای اسپرت لاکچری ارزان‌ترین کراس‌اوور مونتاژی در بازار محسوب می‌شود که تغییری نسبت به روز گذشته ندارد و با 715 میلیون تومان معامله می‌شود.

جک J4 آپشنال یکی دیگر از خودروهای اقتصادی و مونتاژی بوده که توسط کرمان موتور تولید می‌شود. این خودرو با چهار میلیون تومان رشد قیمت به نرخ 764 میلیون تومان رسیده است.

فیدلیتی پرایم 7 نفره از کراس‌اوورهای مونتاژی بهمن موتور بوده که نسبت به روز گذشته پنج میلیون تومان گران شده و با یک میلیارد و 765 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

هایما 8S که از جدیدترین خودروهای مونتاژی ایران خودرو به شمار می‌رود که امروز هیچ تغییری ندارد و با قیمت یک میلیارد و 675 میلیون تومان معامله می‌شود.

2

پیش‌بینی قیمت خودرو

همان‌طور که اشاره شد، خبر ممنوعیت مبادله ارز صرافی‌های عراق با ایران می‌توانست یکی از اصلی‌ترین محرک‌‌های رشد نرخ دلار پس از ثبات چند ماهه باشد. اما با گذشت دو روز از انتشار این خبر، عملاً تغییری در نرخ آزاد ارز، به عنوان یکی از عوامل اصلی رشد قیمت‌ها مشاهده نمی‌شود. حال با اتمام روزهای کاری هفته باید منتظر رفتار نرخ دلار در هفته آینده بود؛ اما احتمال می‌رود که قیمت خودرو نیز به عنوان یکی از عوامل تأثیر پذیر از نرخ ارز تغییر چندانی در هفته آتی نداشته باشد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: