کد خبر: ۳۳۷۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۳ دی ۱۴۰۲ - 2024January 03
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شرایط مطلوب برای احداث و راه اندازی کارخانه تولید دارو برای درمان سوء مصرف مواد مخدر در پارک علم و فناوری سلامت استان مهیاست.

شفا آنلاین>سلامت>دکتر حبیب غزنوی شامگاه سه شنبه ۱۲ دی در دیدار با مسئولین مراکز درمان سوء مصرف مواد مخدر زاهدان در این باره گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی استان و آغاز فعالیت پارک علم و فناوری سلامت و همچنین جذب سرمایه گذار،  امکان تاسیس کارخانه جهت تولید دارو برای درمان سوء مصرف مواد مخدر با سهامداری مسئولین مراکز درمان سوء مصرف مواد مخدر وجود دارد.

به گزارش شفا آنلاین:وی ادامه داد: فعالیت این مراکز باید به گونه ای باشد که بیماران دچار سوء مصرف، به سمت کاهش مصرف پیش رفته و بیمار به سمت درمان سوق داده شود.

دکتر علیرضا سندگل  مدیر سلامت روان واعتیاد معاونت درمان نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر 110 مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر در شهرهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان وجود دارد که با توجه به افزایش قیمت مواد مخدر سنتی، مراجعه بیماران به این مراکز جهت درمان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: متاسفانه مشاهده شده که داروهای درمان سوء مصرف مواد که ساخت کشورهای همسایه هستند، بصورت غیرمجاز وارد استان می شوند که این داروها علاوه بر اینکه توهم زا هستند با توجه به عدم رعایت استانداردها، فرد را دچار عوارض شدیدی مانند سکته های قلبی، مغزی، آسیب به دستگاه گوارش می کند.

وی تاکید کرد: بیماران گرانقدر، داروها را فقط از مراکز درمان سوء مصرف مواد مخدر تهیه کنند که این امر مستلزم تشکیل پرونده و طی روند درمان است.

در این جلسه مسئولان مراکز درمان سوء مصرف مواد مخدر نیز به بیان دیدگاه ها، چالش ها و درخواست های خود پرداختند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: