کد خبر: ۳۳۷۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۱۲ دی ۱۴۰۲ - 2024January 02
با آغاز جشن کریسمس از ۲۵ دسامبر (۶دی) و ورود به سال ۲۰۲۴ میلادی از شب گذشته، تب بازار اقلام کریسمس در ایران هم مانند سایر نقاط جهان داغ شده
شفا آنلاین>اجتماعی>بررسی بازار اقلام کریسمس نشان می‌دهد در حال حاضر گران‌ترین عروسک بابانوئل و درخت کاج به‌ترتیب ۱۳ میلیون و ۱۳ میلیون ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد. دراین بین مقایسه قیمت‌ درخت کریسمس با سال‌های گذشته نشان می‌دهد قیمت گران‌ترین درخت در سال جاری نسبت به سال ۱۳۹۶ حدود ۱۳.۸ برابر و نسبت به سال ۹۹ و ۱۴۰۰ حدود ۳.۸ و ۲.۷ برابر شده است.

به گزارش شفا آنلاین:با آغاز جشن کریسمس از ۲۵ دسامبر (۶دی) و ورود به سال ۲۰۲۴ میلادی از شب گذشته، تب بازار اقلام کریسمس در ایران هم مانند سایر نقاط جهان داغ شده و در ویترین بسیاری از مغازه‌های سطح شهر نمادی از عید مسیحیان مانند درخت کاج، عروسک بابانوئل و گوی‌های رنگی به چشم می‌خورد.

بررسی‌های میدانی در خیابان میرزای شیرازی که بازار اصلی فروش اقلام مربوط به جشن کریسمس است، نشان می‌دهد درخت کریسمس در ابعاد مختلف ۶۰ سانتی‌متر تا دو متر، بین ۸۸۰ هزار تومان تا ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد و درخت‌های مینیاتوری هم حدود ۲۷۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

همچنین عروسک بابانوئل در ابعاد کوچک تقریبا ۲۶۰ هزار تومان قیمت دارد، اما قیمت عروسک‌های بزرگ بسته به ابعاد آن از یک میلیون تا ۱۳ میلیون تومان است.

وسایل تزئینی درخت کریسمس نیز تنوع ظاهری و قیمتی زیادی دارد. برای مثال هر بسته دو عددی انواع گوی بین ۲۳ هزار تا ۸۵۰ هزار تومان قیمت دارد. بسته‌های شش عددی هم حدود ۷۰ هزار تا ۴۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت بسته‌های شش عددی زنگوله هم در طرح‌ها و ابعاد مختلف بین ۵۰ هزار تا ۱۷۰ هزار تومان است و مدل‌های متنوع‌تر آویزهای زنگوله تک تا ۷۰۰ هزار تومان هم در بازار فروخته می‌شود. ریسه چراغ رنگی هم بسته به متراژ آن، حدود ۵۰ هزار تا ۱۵۰ هزار تومان قیمت دارد.

قیمت درخت کریسمس در ۶ سال ۱۳ برابر شد

بررسی گزارش‌های میدانی منتشرشده در سال‌های اخیر نشان می‌دهد، درخت کریسمس در سال‌های اخیر بیشترین افزایش قیمت را در بین اقلام کریسمس داشته است. بر این اساس در سال ۱۳۹۶ بالاترین قیمت درخت کریسمس بیش از یک میلیون تومان بوده است. در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نیز گران‌ترین درخت کریسمس در ابعاد بزرگ به ترتیب حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و پنج میلیون تومان قیمت داشت.

اما همان‌طور که اشاره شد در سال جاری قیمت گران‌ترین درخت کریسمس به ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد که نشان می‌دهد قیمت این کالای مهم جشن کریسمس نسبت به سال ۱۳۹۶ حدود ۱۳.۸ برابر و نسبت به سال ۹۹ و ۱۴۰۰ حدود ۳.۸ و ۲.۷ برابر شده است. / تجارت نیوز

5968126

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: