کد خبر: ۳۳۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۳ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 09
شفا آنلاین -سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: بیمه شدگان و خانواده آنها از زمانی که مشمول مقررات قانون تأمین اجتماعی قرار گیرند، در صورت مصدوم شدن بر اثر حوادث یا ابتلا به بیماری، می توانند از خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی بهره مند شوند.

به گزارش شفاآنلاین، بر اساس قانون تأمین اجتماعی، بیمه شده و افراد خانوده اش(همسر، فرزندان، پدر و مادر) که تحت تکفل او باشند، می‌توانند به عنوان بیمه شده تبعی از خدمات درمانی استفاده کنند.

بر این اساس، مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی(بازنشستگان، ازکارافتادگان وبازماندگان) و مقرری بگیران بیمه بیکاری نیز تحت پوشش خدمات درمانی این سازمان هستند.

لازم به ذکر است که، تعهدات درمانی این سازمان شامل همه خدمات کلینیکی، پاراکلینیکی، بیمارستانی،کمک ها و معاینات طبی و معالجات مربوط به دوران بارداری، زایمان و پس از آن و همچنین توانبخشی و تحویل وسایل کمک پزشکی(اروتز و پروتز) است که در چارچوب مصوبات شورای عالی بیمه خدمات درمانی کشور و هیأت وزیران قابل ارائه است.

بر این اساس، سازمان تأمین اجتماعی، خدمات درمانی مورد نیاز افراد تحت پوشش خود را با روش های درمان مستقیم و درمان غیر مستقیم به بیمه شدگان این سازمان ارائه می کند.

بر اساس این گزارش، درمان مستقیم با استفاده از مراکز درمانی و بیمارستان های ملکی  تأمین اجتماعی ارائه می شود که تمامی خدمات درمانی و دارویی مورد نیاز دارندگان دفترچه های درمانی معتبر سازمان تأمین اجتماعی  به طور رایگان به آنان ارائه می شود.

بر این اساس، در روش درمان غیر مستقیم بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی با استفاده از امکانات درمانی بخش دولتی و خصوصی طرف قرار داد ( شامل مطب پزشکان ،داروخانه ها، مراکز پاراکلینیکی، درمانگاه ها، پلی کلینیک ها، بیمارستان ها و...) خدمات درمانی مورد نیاز خود را با پرداخت بخشی از هزینه ها به عنوان فرانشیز دریافت می کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: