کد خبر: ۳۳۷۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۰۸ دی ۱۴۰۲ - 2023December 29
هادی عباسی معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ارسال اطلاعات بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی خالی جدید به سازمان امور مالیاتی، یادآور شد: در مرحله اول اطلاعات ۱۹ هزار و ۲۹۰ خانه خالی برای سال مالیاتی ۱۴۰۱ معرفی شده بود.

شفا آنلاین>اجتماعی>معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از معرفی بیش از ۴۰ هزار مالک دارای ۵ خانه خالی به سازمان امور مالیاتی در مرحله دوم (سال مالیاتی ۱۴۰۱) خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین:هادی عباسی معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ارسال اطلاعات بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی خالی جدید به سازمان امور مالیاتی، یادآور شد: در مرحله اول اطلاعات ۱۹ هزار و ۲۹۰ خانه خالی برای سال مالیاتی ۱۴۰۱ معرفی شده بود.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال در مجموع ۵۹ هزار و ۵۰۳ واحد مسکونی خالی بر اساس سامانه املاک و اسکان طی دو نوبت به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است.

وی با بیان این‌که بر اساس ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم هر خانه‌ای که بیش از ۱۲۰ روز در یک سال مالیاتی خالی باشد مشمول دریافت مالیات است، افزود:‌شناسایی این خانه‌ها بر اساس ماده ۱۶۹ مکرر همان قانون، از طریق سامانه املاک و اسکان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: پیش از ارسال فهرست به مالکان در قالب ارسال پیامک یا نامه اخطار لازم داده شد تا اطلاعات افراد ساکن در واحد‌های مسکونی خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند. بر اساس بند ۵ تبصره ۸ ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم اشخاص حقیقی و حقوقی که در مهلت مقرر نسبت به تکمیل اطلاعات سکونت، مالکیت و ملک خود اقدام ننمایند به عنوان خانه خالی، به سازمان امور مالیاتی معرفی می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پالایش و بررسی برای سایر املاک مسکونی در حال انجام است و به محض اتمام فرآیند، واحد‌های مسکونی که خالی تشخیص داده شوند، برای اخذ مالیات به سازمان امور مالیاتی معرفی خواهند شد.

عباسی با بیان این‌که سال ۱۴۰۰ حدود ۶۶ هزار واحد مسکونی برای اخذ مالیات خانه‌های خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده بود، اضافه کرد: تمام مالکان و مستاجران موظفند برای ثبت اطلاعات خود به سامانه املاک و اسکان به آدرس amlak.mrud.ir مراجعه کرده و اطلاعات ملکی و سکونتی خود را ثبت کنند تا این منازل خالی تلقی نشود. / تسنیم 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: