کد خبر: ۳۳۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۰۸ دی ۱۴۰۲ - 2023December 29
دانشمندان روش جدیدی برای از بین بردن سلول های سرطانی کشف کرده اند. تحریک مولکول‌های آمینوسیانین با نور نزدیک به مادون قرمز باعث می‌شود که مولکول‌ها به‌طور هماهنگ به ارتعاش درآیند، به اندازه‌ای که غشاهای سلول‌های سرطانی را از هم جدا کنند.
شفا آنلاین>سلامت>دانشمندان توانستند در آزمایشگاه، 99 درصد از سلول‌های سرطانی را با استفاده از ارتعاش مولکولی نابود کردند.

به گزارش شفا آنلاین:دانشمندان روش جدیدی برای از بین بردن سلول های سرطانی کشف کرده اند. تحریک مولکول‌های آمینوسیانین با نور نزدیک به مادون قرمز باعث می‌شود که مولکول‌ها به‌طور هماهنگ به ارتعاش درآیند، به اندازه‌ای که غشاهای سلول‌های سرطانی را از هم جدا کنند.

مولکول های آمینوسیانین در حال حاضر در تصویربرداری زیستی به عنوان رنگ های مصنوعی و معمولاً در دوزهای پایین برای تشخیص سرطان استفاده می شود.

جیمز تور شیمیدان دانشگاه رایس می گوید: «این یک نسل کاملاً جدید از ماشین های مولکولی است که ما آنها را چکش مولکولی می نامیم.»

استفاده از نور نزدیک به مادون قرمز در این تحقیق مهم است زیرا دانشمندان را قادر می سازد تا به عمق بدن نفوذ کنند و بدون نیاز به جراحی، سرطان را در استخوان ها و اندام ها درمان شود.

در آزمایش‌هایی که روی سلول‌های سرطانی کشت‌شده آزمایشگاهی انجام شد، روش چکش مولکولی 99 درصد در از بین بردن سلول‌ها موفق بود. این رویکرد همچنین روی موش‌های مبتلا به تومور ملانوما آزمایش شد و نیمی از حیوانات بدون سرطان شدند.

این مطالعه با استفاده از نیروهای مکانیکی در مقیاس مولکولی، روشی متفاوت برای درمان سرطان است که نتایج آن Nature Chemistry منتشر شده است. / فارس


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: