کد خبر: ۳۳۷۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۵ - ۰۸ دی ۱۴۰۲ - 2023December 29
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه برخی مواقع کمبود دارو به دلیل نوع برند است، گفت: برخی پزشکان اصرار دارند که از یک نوع برند، دارو تجویز کنند در حالی که مقدار واردات کشور از این برند محدود است و برخی اوقات نیز بیماران اصرار دارند که از یک نوع برند دارو استفاده کنند در حالی که شاید دو سال است که این برند وارد کشور نشده است.

شفا آنلاین>سلامت>دکتر «مسعود مهدوی‌نیا» در نشست خبری که امروز (۷ دی‌ماه) با حضور رئیس سازمان غذا و داروی کشور در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تا آبان‌ماه امسال سازمان بیمه تامین اجتماعی نسخه‌های کاغذی را هم قبول می‌کرد اما از آبان‌ماه به بعد تنها ۲۰ درصد نسخه‌های تحویل داده شده به سازمان تامین اجتماعی می‌تواند کاغذی باشد و بقیه نسخه‌ها باید الکترونیکی تحویل داده شوند. این مساله موجب شده است که فرد در زمان مراجعه به داروخانه به دلیل کاغذی بودن نسخه و پر شدن سقف داروخانه، نتواند به صورت بیمه‌ای دارو را دریافت کند و بنابراین هزینه به بیماران تحمیل می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین: وی افزود: از ابتدای امسال هم عملا گفتند همه به سمت الکترونیک بروند و باید نسخه‌ها الکترونیکی ثبت شوند که در حال اطلاع‌رسانی هستیم که بیمار باید از پزشک، نسخه الکترونیکی مطالبه کند.

مهدوی‌نیا بیان کرد: تعدادی از پزشکان با سن بالا که ارتباط زیادی با فضای مجازی ندارند، نمی‌توانند از این سامانه استفاده کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص کمبود دارو، گفت: بعضی وقت‌ها دارو نیست یا به مقدار کم هست و برخی مواقع کمبود دارو به دلیل نوع برند است.

وی افزود: برخی پزشکان اصرار دارند که از یک نوع برند، دارو تجویز کنند در حالی که مقدار واردات کشور از این برند محدود است و برخی اوقات نیز بیماران اصرار دارند که از یک نوع برند دارو استفاده کنند در حالی که شاید دو سال است که این برند وارد کشور نشده است.

مهدوی‌نیا با اشاره به مشکلات تنفسی و سهم خوزستان از موجودی داروهای تنفسی کشور گفت: سازمان غذا و دارو بیش از ۵.۹ درصد داروهای تنفسی را به خوزستان اختصاص داده است با این حال حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد این داروها را هم دریافت کرده‌ایم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: