کد خبر: ۳۳۷۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۰۵ دی ۱۴۰۲ - 2023December 26
معاون برنامه‌ریزی اداره‌کل داروی سازمان غذا و دارو، خبر داد: با تامین مواد اولیه، تولید داروی متی‌مازول به زودی از سر خواهد گرفت ضمن آنکه شرکت تولید کننده دیگر نیز برای تولید این دارو ورود خواهد کرد.
شفا آنلاین>سلامت> ناصر هیراد معاون برنامه‌ریزی اداره‌کل داروی سازمان غذا و دارو، گفت: با تامین مواد اولیه، تولید داروی متی‌مازول به زودی از سر خواهد گرفت ضمن آنکه شرکت تولید کننده دیگر نیز برای تولید این دارو ورود خواهد کرد.

به گزارش شفا آنلاین:ناصر هیراد درباره آخرین وضعیت تامین داروی متی‌مازول (داروی هورمونی درمان بیماران مبتلا به پرکاری تیروئید) اظهار کرد: کمبود این دارو به دلیل مشکل شرکت‌های تولیدکننده در واردات مواد اولیه بوده است که این مشکل در حال رفع شدن است.

 معاون برنامه‌ریزی اداره‌کل داروی سازمان غذا و دارو افزود: در حال حاضر یکی از شرکت‌های دارویی مواد اولیه مورد نیاز خود را وارد کرده و به‌زودی تولید را از سرخواهد گرفت؛ همچنین یک شرکت دیگر نیز در حال واردات مواد اولیه این دارو است و به محض واردات ماده اولیه تولید متی‌مازول همزمان در دو شرکت پاسخگوی نیاز کشور خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در ماه گذشته یک محموله از این دارو وارد و توزیع شده است.
داروی متی‌مازول برای درمان بیماری پرکاری تیروئید و به اصطلاح تیروئید بیش از حد فعال استفاده می‌شود. این دارو تولید هورمون‌های تیروئیدی را مهار کرده و با جلوگیری از اکسیداسیون ید در غده تیروئید مانع از ساخت تیروکسین (T ۴) و تری یدوتیرونین (T ۳) که هورمون‌های تیروئیدی می‌باشند، می‌شود. 

طی ماه‌های گذشته این دارو به دلیل مشکلات ارزی و نبود مواد اولیه از سوی تنها شرکت تولیدکننده تولید نشد اما به مدت یک ماه است که این کارخانه تولید این دارو را در تعدادی محدود آغاز کرده است و به صورت سهمیه ای و با تعداد دو یا سه جعبه به شکل قطره چکانی در داروخانه ها عرضه می شود که به طور مسلم کفاف مصرف کنندگان این دارو را نمی دهد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: