کد خبر: ۳۳۷۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۰۳ دی ۱۴۰۲ - 2023December 24
قیمت دلار روز گذشته با افزایش ۲۰۰ تومانی با رقم ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد. به اعتقاد معامله‌گران، منطقه مذکور به خواست سیاست‌گذار برای دلار حفظ شده است و رکود اقتصادی که گریبان‌گیر بازارها شده روند تقاضا در بازارهای مالی را کاهش داده است.

شفا آنلاین>سلامت>قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برخلاف روند صعودی یک ماه گذشته طی روزهای اخیر تغییر قیمتی قابل توجهی نداشته است. دیروز قیمت دلار در بازار آزاد افزایش محدودی داشت؛ موضوعات سیاسی بین‌المللی، نگرانی معامله‌گران درباره وابستگی ایران به درهم امارات را به دنبال داشته است.

به گزارش شفا آنلاین:قیمت دلار روز گذشته با افزایش ۲۰۰ تومانی با رقم ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد. به اعتقاد معامله‌گران، منطقه مذکور به خواست سیاست‌گذار برای دلار حفظ شده است و رکود اقتصادی که گریبان‌گیر بازارها شده روند تقاضا در بازارهای مالی را کاهش داده است.

روز گذشته موضوع جانبداری و حمایت روسیه از ادعای ارضی امارات در مورد جزایر سه‌گانه ایرانی مورد توجه معامله‌گران بازار ارز قرار گرفت. معامله‌گران معتقدند، بالا گرفتن تنش میان دو کشور با توجه به وابستگی ایران به درهم امارات، می‌تواند آینده ارزی ایران را با مخاطره همراه کند.

فعالان بازار ارز می‌گویند تقاضا در بازار کم است، زیرا پولی در دست مردم نیست و شرایط رکودی عجیبی در کشور حاکم است. آنها معتقدند بخش تجاری و کسب و کارها رونقی ندارند و برای دولت نیز رونق اقتصادی و اشتغال اهمیت خاصی ندارد.

گفتنی است دیروز قیمت دلار در بازارهای همسایه افزایش محدودی داشت. قیمت دلار هرات افزایش ۴۰۰ تومانی داشت و با قیمت ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانیه نیز با قیمت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد و رشد ۲۰۰ تومانی داشت.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز شنبه دوم دی‌ماه، اسکناس دلار در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با قیمت ۴۲ هزار و ۹۵۱ تومان عرضه شد و نسبت به آخرین رقم هفته گذشته تغییر قیمت نداشت. دلار حواله اما رشد ۱۱ تومانی داشت و با قیمت ۳۹ هزار و ۵۷ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته اسکناس یورو  با رقم ۵۵ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد و افزایش قیمت ۵۰۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با رشد ۲۲۸ تومانی با رقم ۴۷ هزار و ۲۷۸ تومان عرضه شد. یوروی حواله نیز ۲۱۱ تومان رشد داشت و با رقم ۴۲ هزار و ۹۹۲ تومان قیمت‌گذاری شد.

در نخستین روز هفته درهم امارات با افزایش ۹۰ تومانی روی قیمت ۱۳ هزار و ۷۷۰ تومانی ایستاد. در مرکز مبادله ارز و طلای ایران حواله درهم تغییر محسوسی نداشت و با رقم ۱۰ هزار و ۶۳۵ تومان عرضه شد، اسکناس درهم نیز بدون تغییر و با قیمت ۱۱ هزار و ۶۹۵ تومان عرضه شد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: