کد خبر: ۳۳۶۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 20
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، خواستار افزایش حداقل ۲ برابری بودجه صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج در سال آینده شد.
شفا آنلاین>سلامت>محمدمهدی ناصحی، در برنامه صف اول شبکه خبر گفت: اعتبار صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج در سال اول تأسیس، ۵ هزار میلیارد تومان بود که این رقم برای سال ۱۴۰۲ به ۷ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش شفا آنلاین:وی با اشاره به نشان دار شدن حداقل ۲ هزار بیمار صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، افزود: خدمات این صندوق فراگیر شده و بیماران تحت پوشش بیمه سلامت و تأمین اجتماعی، از حمایت‌های صندوق بیماری‌های خاص و صعب برخوردارند.

ناصحی ادامه داد: بر همین اساس و با توجه به اینکه خیلی از بیماران خاص و صعب العلاج، تازه از خدمات صندوق مطلع شده اند؛ قطعاً بار صندوق افزایش خواهد یافت و نیاز بیماران نیز بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: نیاز صندوق در سال ۱۴۰۳، ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار است؛ اما حداقل باید ۲ برابر بودجه امسال را دریافت کند. در غیر این صورت، دچار چالش خواهد شد.

وی افزود: قطعاً نگاه مجلس و دولت به این خدمات ارزشمند است و مطمئنیم آنها کمک می‌کنند.

ناصحی ادامه داد: قبلاً ۵ بیماری خاص تحت پوشش صندوق بود که الان به ۱۰۷ بیماری رسیده است.

وی افزود: حتی بعضی از بیماری‌هایی که واقعاً تکلیف شأن معلوم نیست و در سامانه‌ها نیامده، ما کمیته‌های استانی داریم با عنوان کمیته بیماران خاص و صعب العلاج و نماینده بیمه‌ها، دانشگاه‌ها و حتی از نماینده‌های مجلس حضور دارند و استانداری استان نیز نظارت کاملی بر نحوه هزینه کرد صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج دارد و بعضی از بیمارانی که هنوز وارد این صندوق نشده‌اند، به عنوان خارج شمول با ارائه فاکتور، مبالغ خدماتی را که هزینه کرده اند، دریافت می‌کنند.

ناصحی گفت: تاکنون ۴ هزار بسته خدمتی برای بیماران تحت پوشش صندوق نوشته شده است، مثلاً برای اوتیسم ما غیر از دارو و بحث‌های درمانی اولیه، بسته خدمات توانبخشی را به طور کامل آورده‌ایم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: