کد خبر: ۳۳۶۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 20
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران:
علیرضا مرندی با عنوان این مطلب که طب سنتی در نظام سلامت کشور دارای جایگاه است گفت: رشته طب سنتی باید از نظر علمی به روزرسانی شود و آموزش‌های لازم داده شود تا بتوان از این رشته به درستی بهره مند شد.

شفا آنلاین>سلامت>رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران در رابطه با جایگاه طب سنتی در نظام سلامت کشور توضیحاتی داد و گفت: برخی می‌خواهند پزشکان را تحریک و تحقیر کنند تا از این طریق طب سنتی در مقابل طب نوین قرار بگیرد، این قبیل رفتارها و اقدامات هزینه‌های کشور را چند برابر می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین:علیرضا مرندی با عنوان این مطلب که طب سنتی در نظام سلامت کشور دارای جایگاه است گفت: رشته طب سنتی باید از نظر علمی به روزرسانی شود و آموزش‌های لازم داده شود تا بتوان از این رشته به درستی بهره مند شد.

وی افزود: برخی می‌خواهند پزشکان را تحریک و تحقیر کنند تا از این طریق طب سنتی در مقابل طب نوین قرار بگیرد، این قبیل رفتارها و اقدامات هزینه‌های کشور را چند برابر می‌کند. اینها افرادی شیاد هستند که حتی پزشکان طب سنتی هم از رفتار آنها ناراحت هستند ولی درآمدهای میلیاردی دارند، از افراد شیاد مالیات نمی‌گیرند این در حالی است که مالیات پزشکان را مدام افزایش می‌دهند.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران با اشاره به تشکیل گروه طب سنتی در فرهنگستان علوم پزشکی ایران گفت: این گروه متشکل از متخصصین طب سنتی هستند و هدف ما در فرهنگستان علوم پزشکی تلاش برای ادغام طب نوین و سنتی است، طب نوین نمی‌تواند همه نیازها را برطرف کند و قطعاً طب سنتی هم نمی‌تواند اما با مشاجره کار درست نمی‌شود و باید مذاکره کرد.

مرندی با اشاره به تشکیل میز طب سنتی و طب نوین در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این قبیل اقدامات بدون مشورت با اهل فن آسیب زا است. زیرا وقتی برای طب سنتی و طب نوین میز جداگانه قرا می‌دهیم این دو گروه به رقابت می‌افتند، طب سنتی همین حالا هم دنبال دانشگاه است، شورای عالی انقلاب فرهنگی به سلیقه‌های شخصی توجه نکند باید با مشورت پیش رفت تا راه غلط نرویم زیرا اگر راه را اشتباه برویم برگشت پذیر نخواهد بود.

وی در پایان اضافه کرد: این قبیل رفتارها باعث از دست دادن پزشکان واقعی کشور خواهد شد چون می‌بینند که به آنها بی احترامی می‌شود، ما خواستار پرهیز از افراط و تفریط در حوزه طب سنتی هستیم زیرا هر خطایی کنیم برگشتی در کار نیست، متأسفانه در این خصوص کسانی مشاوره می هند که هیچ سر رشته‌ای از نظام سلامت ندارند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دکتر فیروز فصیحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
0
0
هر وقت ایشان رسما، مستند و مستدل، با ارائه مدرک خود، همسر ، فرزندان و نوادگان و فامیل خود را با طب سنتی تشخیص داد و درمان کرد- تمام اظهارات ایشان را شخصا میپذیرم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: