کد خبر: ۳۳۶۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 20
:هم‌زمان با اختتامیه کنفرانس جهانی ارتباطات رادیویی (WRC-23) در شهر دبی، قواعد سرزمینی جمهوری اسلامی ایران به امضای مدیرعامل شرکت «یاه‌کلیک» رسید تا مقدمات فعالیت قانونی این شرکت برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای در کشور فراهم شود.

شفا آنلاین>تکنولوژی>قواعد سرزمینی ایران به امضای مدیرعامل یاه‌کلیک رسید تا مقدمات فعالیت قانونی این شرکت برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای در کشور فراهم شود.

به گزارش شفا آنلاین:هم‌زمان با اختتامیه کنفرانس جهانی ارتباطات رادیویی (WRC-23) در شهر دبی، قواعد سرزمینی جمهوری اسلامی ایران به امضای مدیرعامل شرکت «یاه‌کلیک» رسید تا مقدمات فعالیت قانونی این شرکت برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای در کشور فراهم شود.

پس از ماه‌ها مذاکره با اپراتور خدمات اینترنت ماهواره‌ای یاه کلیک (YahClick)، وابسته به شرکت «یاه‌ست» (YahSAT)، این شرکت جمعه، ۲۴ آذرماه، در محل سرکنسولگری ایران در شهر دبی و با حضور قائم‌مقام وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سرکنسول ایران، مشاور وزیر ارتباطات در امور بین‌الملل، معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری و تعدادی از مدیران ارشد سازمان، رسماً قواعد سرزمینی (Landing Right) مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات کشور را پذیرفت.

حال با امضای این سند توسط اپراتور یاه‌ست و پس از طی مراحل اداری مربوطه، پروانه فعالیت در ایران برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای به این شرکت اعطا خواهد شد.

شورای مقررات‌گذاری رادیویی (RRB) اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) در آخرین جلسه خود و براساس شکایت ایران از استارلینک، موضوع پذیرش قواعد سرزمینی جمهوری اسلامی ایران توسط اپراتورهای بین‌المللی جهت ارائه خدمات اینترنتی را موردتأکید قرار داده است.

نگاهی به وب‌سایت این مجموعه نشان می‌دهد که تعرفه‌های استفاده از این اینترنت ماهواره‌ای بالاست. هزینه تجهیزات این اینترنت ماهواره‌ای از ۴۵۹ دلار (حدود دو میلیون تومان) شروع می‌شود و تا ۸۲۵ دلار (حدود سه و نیم میلیون تومان) ادامه دارد؛ یعنی هر کاربر برای نصب و راه‌اندازی این سرویس باید حدود ۵ میلیون تومان هزینه کند. / دیارمیرزا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: