کد خبر: ۳۳۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 19
هر بسته قرص ۸۰۰۰۰ تومانی بیماران تیروئیدی در بازار سیاه تا ۸۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود!

شفا آنلاین>سلامت>برخی شهروندان در فضای مجازی از کم یاب شدن داروی تیروئید و افزایش ۱۰ برابری قیمت آن گلایه دارند اما داروخانه‌ها اعلام می‌کنند عده‌ای در بازار سیاه با ایجاد نگرانی برای بیماران درحال سو استفاده هستند.

به گزارش شفا آنلاین:"هر بسته قرص ۸۰۰۰۰ تومانی بیماران تیروئیدی در بازار سیاه تا ۸۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود!" این بخشی از گلایه شهروندان درباره مشکل ایجاد شده در زمینه تامین مواد اولیه تولید قرص متی‌مازول و کمبود این دارو است؛ موضوعی که بیماران را راهی بازار سیاه کرد. 

اما در این میان سازمان غذا و دارو می‌گوید درحال حاضر با رفع مشکلات تولید دارو، روند تولید ادامه دارد و حدود ۱۱ میلیون عدد از این قرص وارد کشور شده است.

بهمن صبور نایب رئیس انجمن داروسازان تهران در این خصوص گفت: ماجرای کمبود دارو یک ماه پیش ایجاد شد، تولید دارو برای بازه‌ای متوقف و دارو کمیاب شد. قیمت آن به صورت سرسام آور افزایش یافت و امروز تولید دارو افزایش یافته است اما عده‌ای در بازار سیاه با ایجاد نگرانی برای بیماران درحال سو استفاده هستند، به دلیل کمبود ناگهانی این دارو و تقاضای کاذب بیماران برای خرید آن مدت زمان کوتاهی طول خواهد کشید تا کمبود رفع شود و داروخانه‌ها نیز باید توزیع دارو را مدیریت کنند.

داروخانه‌داران عنوان می‌کنند هرچند توزیع این دارو به صورت سهمیه‌ای صورت می گیرد اما هربسته صدتایی ۷۲۵۰۰ هزارتومان "هر ورق ۷۵۰۰ تومان" به فروش می‌رسد. / فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: