کد خبر: ۳۳۶۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 18
چرا هنگام انتخاب ایشان توسط رییس جمهور و همچنین در مدت وزارت ضعیف ایشان، به جز اظهار نظرهاوانتقادهای پراکنده مبنی بر درمان محور بودن وزارت بهداشت و..،در جایگاه خود موثّر عمل نکردید و سکوت کردید؟

شفا آنلاین>سلامت> دکتر هادی عبداللهی در یادداشتی خطاب به دکتر مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی نوشت: رییس محترم فرهنگستان علوم پزشکی، آیا به ضعف مدیریت و عدم توانمندی وزیر بهداشت واقف بوده اید؟اگر به این ضعف مدیریت واقف بوده اید، پس چرا طی مدت وزارت ایشان سکوت کرده بودید و وزارتخانه ای که با جان و سلامتی مردم سروکار دارد و جای آزمون و خطاء نیست، پس چرا هنگام انتخاب ایشان توسط رییس جمهور و همچنین در مدت وزارت ضعیف ایشان، به جز اظهار نظرهاوانتقادهای پراکنده مبنی بر درمان محور بودن وزارت بهداشت و..،در جایگاه خود موثّر عمل نکردید و سکوت کردید؟

دراین یادداشت آمده است:

با سلام و احترام

از آن جا که در فضای مجازی نظراتی در مورد موضوعات مهاجرت و تعرفه پزشکان و همچنین اخیرا انتقاداتی به عملکرد وزیر بهداشت در جذب افراد غیرمتخصص و تصمیم سازی توسط آنها در وزارت بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی داشته اید،
فلذا به استناد کلام مولا علی (ع) در نهج البلاغه ودر عهد نامه مالک اشتر که می فرمایند:

▫️زمامدار موظف است سوال از خود را قانون تلقی کند و به پاسخ دادن و قبول به خطاهایش حاضر شود. "

بنابراین در این نوشتار اجازه می‌خواهم که نسبت به عملکرد و مواضع اخیرتان در چند روز اخیر سؤالاتی رامطرح کنم:

1⃣-موضوع مهاجرت و تعرفه‌های پزشکان چند سال است که دغدغه دلسوزان این کشور و جامعه پزشکی است. جنابعالی به عنوان یکی از کارگزارانٍ این نظام و معتمد حاکمیت در بخش بهداشت و درمان ، چرا تاکنون سکوت کرده بودید و موضعگیری و اقدام مؤثری در اصلاح این فرایند نداشتید؟

2-جناب آقای دکتر مرندی این جمله از جنابعالی:

هرپزشک و هیئت علمی که نظرش با نظام نیست باید جلوی ارتقائش گرفته شود.
"
که یکی از موضع گیری هایی است که در سالهای اخیر داشته اید و با این نگاه در مراکز دانشگاهی و درمانی کشور هر روز شاهد اخراج اساتید علمی میباشیم، آیا این موضع گیری و نوع دیدگاه که هم اکنون بر مدیریت دانشگاههای کشور حکفرماست، بر تشدید روند مهاجرت نخبگان پزشکی تاثیر نداشته است؟!

3- رییس محترم فرهنگستان علوم پزشکی، آیا به ضعف مدیریت و عدم توانمندی وزیر بهداشت واقف بوده اید؟ اگر به این ضعف مدیریت واقف بوده اید، پس چرا طی مدت وزارت ایشان سکوت کرده بودید و وزارتخانه ای که با جان و سلامتی مردم سروکار دارد و جای آزمون و خطاء نیست، پس چرا هنگام انتخاب ایشان توسط رییس جمهور و همچنین در مدت وزارت ضعیف ایشان،به جز اظهار نظرهاوانتقادهای پراکنده مبنی بر درمان محور بودن وزارت بهداشت و..،در جایگاه خود موثّر عمل نکردید و سکوت کردید؟

4-جناب آقای دکتر مرندی، در چند سال اخیر در مجموعهُ دولت و مجلس علیه جامعه پزشکی مواضعی اتخاذ گردید و تصمیماتی گرفته شد که در شاُن این قشر فرهیخته و ایثارگر نبود و با تخریب آنها از جمله موضوع فرار مالیاتی پزشکان آنهم بدون استناد و با آمار غیر واقعی در ایجاد بدبینی بین مردم و ضدّیت با این سرمایه های کشور اقدام کردند ،سوال این است که حضرتعالی درجایگاه خود چه اقدام و تلاش موثری در جهت اصلاح این روند،در مجموعه دولت و مجلس داشته اید؟

5-جناب آقای دکتر مرندی به عنوان رئیس فرهنگستان علوم پزشکی و همچنین وزیر سابق بهداشت و شخصیتی که در بالاترین سطوح حاکمیتی درحال حاضر نقش دارید، آیا با سکوت چند ساله و نحوهُ عملکرد خود و بعضی از مواضعی که در بالا از آن ذکر شد نباید!! حضرتعالی را هم، جزئی از پازل و علتهای ایجاد وضع موجود که به آن منتقدید،بدانیم!؟ / سلامت نیوز


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: