کد خبر: ۳۳۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 18
بازار ارز روز شنبه بی‌رمق بود و تعطیلی روز گذشته معامله‌گران را به مبادله ترغیب نکرد. دلار در آخرین معامله روز شنبه با رقم ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان معامله شد

شفا آنلاین>دلار>قیمت دلار در نخستین روز هفته روند باثباتی داشت اما قیمت در مرکز مبادله ارز و طلای ایران روند افزایشی داشت. برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند بانک مرکزی قصد دارد با این سیاست، دلار را تک‌نرخی کند.

به گزارش شفا آنلاین:بازار ارز روز شنبه بی‌رمق بود و تعطیلی روز گذشته معامله‌گران را به مبادله ترغیب نکرد. دلار در آخرین معامله روز شنبه با رقم ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان معامله شد و روزهای پایانی ماه جاری نیز به بی‌جانی بازار ارز دامن زد؛ اما قیمت این اسکناس در مرکز مبادله ارز و طلای ایران صعودی بود. 

بیش از یک ماه است که قیمت دلار و درهم در مرکز مبادله ارز و طلای ایران روند افزایشی دارد؛ در مقابل اما، قیمت دلار در بازار آزاد توسط سیاست‌گذار فریز شده است. این موضوع این احتمال را تقویت می‌کند که بانک مرکزی قصد دارد دلار را تک‌نرخی کند. با توجه به اینکه بانک مرکزی پس از سکانداری فرزین اقدامات ضربتی نظیر انحلال کانون صرافان و  دو موسسه نور و توسعه را انجام داده است، انجام سیاست تک‌نرخی کردن دلار نیز بعید به نظر نمی‌رسد.

قیمت نرخ‌های مختلف

در نخستین روز هفته،‌ شنبه ۲۵ آذر در مرکز مبادله ارز و طلای ایران اسکناس دلار با قیمت ۴۲ هزار و ۸۶۳ تومان عرضه شد و ۱۳۱ تومان رشد داشت. دلار حواله نیز ۱۱۹ تومان افزایش قیمت داشت و با رقم ۳۸ هزار و ۹۶۶ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

در نخستین روز هفته اسکناس یورو  با رقم ۵۴ هزار و ۹۶۶ تومان معامله شد و افزایش ۵۰۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با رشد ۶۱۶ تومانی با رقم ۴۶ هزار و ۷۴۷ تومان عرضه شد. یوروی حواله نیز ۵۷۶ تومان رشد داشت و یک پله صعود کرد و با رقم ۴۲ هزار و ۴۹۷ تومان قیمت‌گذاری شد.

روز شنبه درهم امارات بدون تغییر و با همان قیمت ۱۳ هزار و ۸۲۰ تومانی معامله شد. در مرکز مبادله ارز و طلای ایران حواله درهم با رشد ۳۳ تومانی با رقم ۱۰ هزار و ۶۱۰ تومان عرضه شد، اسکناس درهم نیز با قیمت ۱۱ هزار و ۶۷۱ تومان عرضه شد و رشد ۳۶ تومانی داشت.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: