کد خبر: ۳۳۶۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۰ - ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 17
رئیس هیأت‌مدیره نظام پرستاری یاسوج، گفت: خواسته اولیه ما این است که مسئولان قضایی به عنوان مدعی‌العموم به موضوع ضرب و جرح پرستار یاسوجی ورود کنند.
شفا آنلاین>سلامت>سیدرضا رمضانی رئیس هیأت‌مدیره نظام پرستاری یاسوج در گفت‌وگو با روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، بیان کرد: در پی درگیری میان همراه بیمار با پرستار در بیمارستان شهید دکتر قربانعلی جلیل یاسوج و مضروب شدن شدید این پرستار از ناحیه گردن، جریحه زیادی به ما و همکاران پرستاری وارد شد. بحث امنیت مهم‌ترین مسأله برای کادر درمان است، متأسفانه ما بارها شاهد چنین رفتارهای خشنی نسبت به کادر درمان بوده‌ایم.

به گزارش شفا آنلاین:وی گفت: همچنین این مشکلات باید به صورت زیرساختی برطرف شود، خواسته اولیه ما این است که به عنوان مدعی‌العموم مسئولان قضایی ورود پیدا کنند، همچنین بعد از این حادثه جلسه‌ای با مسئولان یاسوج برگزار شد و از آن‌ها خواسته شد که علاوه بر اینکه ارزش کار پرستارها به جان انسان‌هاست، انتظار داریم برای تمام اورژانس‌ها به خصوص اورژانس بیمارستان جلیل یاسوج تدابیر امنیتی برقرار شود.

رئیس هیأت‌مدیره نظام پرستاری با بیان اینکه در خصوص مطالبات پرسنلی ما نیز دغدغه‌مند هستیم، به ذکر مثالی اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال، در ایام مناسبتی برای پرستاران مبلغی واریز می‌شود، اما همین مبلغ نیز در اکثر مواقع‌ با تأخیر یا کم پرداخت شده است، این درست نیست که پرستار علاوه بر امنیتی که ندارد، حق و حقوقش نیز اینگونه پرداخت شود.

رمضانی همچنین درباره مشکلات پرستاری، یادآور شد: پرستاران ما در خصوص حق لباس، مسکن و معوقاتی که دارند، گله‌مند هستند؛ همچنین وام‌هایی که اختصاص داده می‌شود، باید تکلیف پرستاران در این خصوص مشخص شود.

وی ادامه داد: برای بیمه‌های تکمیلی پرستاران با یک بیمه‌هایی قرار داد بسته می‌شود که ضعیف هستند و نمی‌تواند خواسته پرستاران را تأمین کند و این نیز به نوبه خود برای کادر درمان مشکل‌آفرین شده است.

رئیس هیأت‌مدیره نظام پرستاری یاسوج افزود: نیاز است اتاق استراحت پرستاران تجهیز شود، علاوه بر این پرستاران در زمان کرونا سنگ تمام گذاشتند؛ لذا حق این عزیزان است که تبدیل وضعیت شوند و مسئولان استانی و کشوری به مشکلات پرستاری توجه ویژه داشته باشند.

رمضانی درباره اجرای فوق‌العاده خاص پرستاری نیز، بیان کرد: در خصوص بحث اجرای فوق‌العاده خاص نیاز است با ضریب 3 در احکام حقوقی پرستاران درج شود تا با توجه به تورمی که در جامعه وجود دارد، مشکلات پرستاران تا حدودی برطرف شود.

وی درباره کمبود نیروی پرستاری نیز، خاطرنشان کرد: متأسفانه در دانشگاه علوم پزشکی کمبود شدید نیروی پرستاری وجود دارد و این کمبود نیرو در بدنه پرستاری، آسیب زیادی به پرستار و جامعه وارد می‌کند و پرستار مجبور است با این شرایط اضافه‌کار اجباری انجام دهد، این در صورتی است که در قانون تعرفه‌گذاری برای اضافه‌کاری، رضایت پرستار و طرفین باید باشد.

رئیس هیأت‌مدیره نظام پرستاری یاسوج تصریح کرد: با توجه به اینکه پرستاران اضافه‌کار اجباری نیز انجام می‌‎دهند، اما شاهد این هستیم که به برخی از پرستاران براساس اشتباه در محاسبه، کسر کار زده می‌شود و پرستار مجبور است در ایام تعطیل دوباره شیفت دهد که این موضوع نارضایتی کادر درمان را در بر دارد، امید است با پیگیری معاونت پرستاری وزارت بهداشت، مشکلات پرستاران برطرف شود و ما شاهد نارضایتی این عزیزان نباشیم.

رمضانی در پایان درباره برقراری امنیت هیأت‌مدیره نظام‌پرستاری یاسوج، گفت: جلساتی با شورای تأمین استانداری، دادستان استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج، برگزار کردیم و تصمیم بر این شد که فعلا برای بیمارستان شهید جلیل شهر یاسوج نیروی انتظامی مستقر و لازم است جهت آسایش کادر درمان در سایر بیمارستان‌های استان نیز نیروی انتظامی مستقر شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: