کد خبر: ۳۳۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 16
تازگی‌ها تحقیقات ثابت کرده که خوردن ماست می‌تواند خطر افسردگی و اضطراب را کاهش دهد؛ چراکه باکتری‌های موجود در غذاهای تخمیری و ماست، ممکن است به بدن کمک کند تا مدیریت بهتری نسبت به استرس داشته باشد.
شفا آنلاین>سلامت>هر‌از‌گاهی، نتایج جالبی از تحقیقات به‌دست می‌آید که آدمی را حسابی ذوق‌زده می‌کند؛ اینکه چقدر حواس‌مان به چیزهایی که  در زندگی استفاده می‌کنیم و دم‌دست هستند، نیست. 
به گزارش شفا آنلاین:مثلا به همین ماست توجه داشته باشید؛ تازگی‌ها تحقیقات ثابت کرده که خوردن ماست می‌تواند خطر افسردگی و اضطراب را کاهش دهد؛ چراکه باکتری‌های موجود در غذاهای تخمیری و ماست، ممکن است به بدن کمک کند تا مدیریت بهتری نسبت به استرس داشته باشد. این تحقیقات، توسط محققان دانشکده پزشکی دانشگاه ویرجینیا انجام شده و نام این باکتری نیز لاکتوباسیلوس است.این باکتری بالقوه این قدرت را دارد که از بروز افسردگی و اضطراب و... جلوگیری کند. این تحقیق ابتدا روی موش‌های آزمایشگاهی صورت گرفته است. مشخص شده موش‌هاي بدون این باکتری، استرس بالاتری را تجربه کرده‌اند و سطح اینترفرون گاما در آنها نیز پایین‌تر بوده؛ عاملی که می‌تواند در پاسخ‌دهی به مدیریت استرس نقش داشته باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: