کد خبر: ۳۳۶۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 15
به خودتان پاداش بدهید - اما برای شاد شدن به آن متکی نباشید. وقتی به هدفی می‌‌‌رسید، طبیعی است که احساس پیروزی کنید.
شفا آنلاین>سلامت>انسان‌‌‌ها معمولا فکر می‌کنند شادی یک وضعیت گذراست؛ احساسی که طبق فاکتورهای بیرونی و شرایط زندگی می‌‌‌آید و می‌رود. اما شادی در واقع یک انتخاب تعمدی است. مهم نیست چقدر در شغلتان استرس دارید، چقدر در روابطتان دچار تعارض هستید، چقدر از ضرب‌‌‌الاجل‌‌‌های قریب‌‌‌الوقوع عقب می‌‌‌مانید، یا احساس فرسودگی می‌‌‌کنید. با همه اینها هنوز می‌توانید انتخاب کنید شاد باشید. علم در این راستار راهکارها و استراتژی‌‌‌هایی دارد.

به گزارش شفا آنلاین:در مورد «چرایی» هدف خود شفاف باشید. مشخص کنید «چرا» هدفتان مهم است، چه کسی از آن نفع می‌‌‌برد و چه ارزشی می‌تواند به زندگی شما بیاورد. این شفافیت، انگیزه و ثبات شما را بیشتر می‌کند، چون هدفی دارید که از نظر احساسی به آن متصلید.

به خودتان پاداش بدهید - اما برای شاد شدن به آن متکی نباشید. وقتی به هدفی می‌‌‌رسید، طبیعی است که احساس پیروزی کنید. بنابراین دستاوردها را -کوچک یابزرگ - جشن بگیرید. اما اجازه ندهید شادمانی درونی شما، وابسته به تاییدهای بیرونی باشد. در بازی شادمانی، از آنها به عنوان بازیکنان ذخیره استفاده کنید.

 شادی بیشتر با انعطاف ذهنی و احساسی

به این فکر کرده‌‌‌اید که افراد خوش‌بین در این دنیا، چطور در هر موقعیتی که هستند، ذهنیتی مثبت و متوازن دارند؟ این رویکرد به این معنا نیست که آنها احساسات یا شرایط دردناکی را که در آن قرار گرفته‌‌‌اند انکار می‌کنند یا به زور می‌‌‌خواهند خودشان را شاد نشان دهند. در این صورت به آن مثبت‌‌‌گرایی سمی می‌‌‌گویند که عامل از بین رفتن اعتماد، کمرنگ شدن ارتباطات و تخریب دینامیک‌‌‌های بین‌فردی است. راز خوش‌بین بودن این افراد ساختن احساسات مثبت الکی نیست، بلکه ایجاد انعطاف یا شکیبایی ذهنی و احساسی است تا هر چه زودتر از بحران‌ها بیرون بیایند، از اشتباه‌‌‌ها درس بگیرند، فرصت‌‌‌های رشد را شناسایی کنند و مهارت‌‌‌های مقابله‌‌‌ای سالم را برای موانع بعدی شکل دهند. به عبارت دیگر، منظور این است که موانع را به شکلی مثبت اما صادقانه رفع و رجوع کنید. استراتژی‌‌‌هایی که برای ایجاد انعطاف‌‌‌ در خودتان می‌توانید در پیش بگیرید تا شادی پایدارتری در زندگی داشته باشید، ‌‌‌ عبارتند از:

  استعدادها و رویکردهای مثبت خود را باور داشته باشید. اعتماد به نفس، به شما امکان می‌دهد تردیدها یا ناامنی‌‌‌ها را به چالش بکشید. همچنین این امنیت احساسی را دارید که بدون واکنش دفاعی، از دیگران بازخورد بگیرید.

  منعطف باشید و ناگزیر بودن تغییر را بپذیرید. تنها نکته ثابت در زندگی، غیرقابل پیش‌بینی بودن آن است. بنابراین در برابر تغییر مقاومت نکنید و از آن نترسید. هر فصل جدیدی که می‌‌‌رسد، خود را با آن تطبیق دهید.

  مهارت‌‌‌های عملی برای حل مشکل ایجاد کنید. وقتی یک تعارض شروع می‌شود، واکنش شتاب‌‌‌زده نداشته باشید. با تنفس عمیق، ذهنتان را خالی کنید و بعد لیستی از روش‌های عملی و منطقی برای حل مساله درست کنید.  دنبال کردن شادی، یک تمرین ثابت بدون نقطه پایان است. فقط با یکسری دستورالعمل‌‌‌ها می‌توانید آن را چه در کار و چه در زندگی خود، دسترس‌‌‌پذیر کنید. / دنیای اقتصاد


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: