کد خبر: ۳۳۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 12
دیوار کوتاه کادر درمان؛
به نظر می‌رسد این روز‌ها کادر درمان کشور، به دیواری کوتاه برای اعتراض و تخلیه خشم شهروندان تبدیل شده‌اند؛ خشمی که ریشه در مسائل اقتصادی و درمانی دارد.
شفا آنلاین>سلامت>اخبار مرتبط با ضرب و جرح کادر درمان در کشور این روز‌ها بازتاب گسترده‌ای داشته است. از حمله با چاقو به یکی از پرستاران یاسوج تا ضربه با چاقو به یک رزیدنت در تبریز. 
به گزارش شفا آنلاین:تکرار و تعدد چنین رخداد‌هایی آن هم برای افرادی که در دوران کرونا با تمام کمبود‌ها در صف مقدم بودند، این سوال را ایجاد می‌کند که چرا این روز‌ها کادر درمان بی‌رحمانه هدف حمله همراهان بیمار قرار می‌گیرند و آیا برای افزایش امنیت این افراد اقداماتی در دستور کار قرار دارد یا نه؟ 
مهمتر اینکه کمبود‌های تجهیزات پزشکی و گران شدن هزینه درمان تا چه میزان در افزایش خشونت مردم نسبت به کادر درمان مؤثر است؟

به هر روی به نظر می‌رسد این روز‌ها کادر درمان کشور، به دیواری کوتاه برای اعتراض و تخلیه خشم شهروندان تبدیل شده‌اند؛ خشمی که ریشه در مسائل اقتصادی و درمانی دارد. 

این شرایط در حالیست که کادر درمان اعم از پرستار و پزشک به دلیل شرایط بد شغلی و نارضایتی به لحاظ درآمدی و سایر مسائل مبتلابه جامعه ایرانی سال‌هاست راه مهاجرت را در پیش گرفته‌اند؛ آن‌هم در شرایطی که بنابر اعلام مسئولان وزارت بهداشت با کمبود ۷۰ هزار نفر نیروی پرستار در کشور مواجه هستیم.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: