کد خبر: ۳۳۶۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 11
مهاجرت فقط مختص به حرفه پرستاری نیست و آماری که درباره مهاجرت پرستاران در فضای مجازی به آن اشاره می‌شود، درست نیست.

شفا آنلاین>سلامت>اجتماعی>معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مهاجرت صرفاً مختص به حرفه پرستاری نیست، گفت: سایر حرَف نیز با این پدیده مواجه هستند اما آمار مربوط به مهاجرت پرستاران در فضای مجازی صحت ندارد.

به گزارش شفا آنلاین:عباس عبادی در نشست دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران برای تبیین مسائل روز پرستاری، مشکلات و چالش‌های مطالبات این حرفه در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: مهاجرت فقط مختص به حرفه پرستاری نیست و آماری که درباره مهاجرت پرستاران در فضای مجازی به آن اشاره می‌شود، درست نیست.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به جایگاه و نقش ارزشمند پرستاران در جامعه افزود: دفاع از حقوق مردم، وظیفه هر انسان آزاده‌ای است و نقش پرستار نیز در این زمینه به عنوان وکیل مدافع سلامت مردم است که برای داشتن این خصیصه باید شهامت و جسارت اخلاقی داشت و این از ویژگی‌های پرستار متعهد است.

عباس عبادی افزود: اگر چه پرستاری با مشقت و سختی‌های حرفه‌ای آمیخته شده است و نباید کاستی‌های موجود را به پای مردم بگذاریم بلکه باید با جان و دل در راه خدمت‌رسانی به مردم از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در پاسخ به سؤالی مبنی بر مشکلات و چالش‌های قانون تعرفه‌گذاری پرستاری و رضایتمندی، نحوه توزیع و موضوع عدالت در اجرایی شدن آن، گفت: سال ۱۴۰۰ که رهبر معظم انقلاب در دیدار با جامعه پرستاری بر اجرای این قانون تأکید کردند، وزیر بهداشت این موضوع را حجت دانست و بر اجرای آن اهتمام ورزید.

عباس عبادی با قبول نقص‌ها و مشکلات بازت وزیع اجرای قانون تعرفه‌گذاری، گفت: با بازخورد‌هایی که از دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی پس از مراحل اول و دوم پرداخت‌ها گرفتیم، برای رفع نواقص در تلاشیم و در آینده قانون تعرفه‌گذاری به تکامل خواهد رسید. / خبرگزاری صدا و سیما


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: