کد خبر: ۳۳۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 03
پیرهادی:
مهدی پیرهادی عضو شورای شهر در جلسه علنی امروز شورا به موضوع آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: متأسفانه شهر آلوده است و مردم هم این هوا را استنشاق می‌کنند.

شفا آنلاین>سلامت>رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر گفت: طی گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در سال 1400، 6398 نفر در تهران بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست دادند.

به گزارش شفا آنلاین:مهدی پیرهادی عضو شورای شهر در جلسه علنی امروز شورا به موضوع آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: متأسفانه شهر آلوده است و مردم هم این هوا را استنشاق می‌کنند. 

وی با بیان اینکه مردم تهران از آلودگی هوا نارضایتی شدیدی دارند گفت: اگر بخواهیم به موارد کلی بپردازیم اختلاف نظرهایی وجود دارد یا شاید عده‌ای بخواهند و اقعیت را تکذیب کنند فارغ از تمام موضوعات هوای تهران آلوده است. فرزندان‌مان را دچار بیماری می‌کند و خدایی ناکرده نسل آینده را دچار ضرر.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا به افراد سالمند آسیب جدی وارد می‌کند گفت:‌برخی از این افراد جان خود را از دست داده و خانواده‌هایشان داغدار می‌شوند.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران به گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس اشاره کرد و گفت: این گزارش در سال 1401 بررسی و در تیر 1402 در صحن مجلس قرائت شده است.

وی با بیان اینکه قانون هوای پاک در سال 96 به تصویب مجلس رسیده است گفت: در این گزارش تمامی موارد عدم اجرای قانون هوای پاک آسیب‌شناسی شده است. 

به گفته پیرهادی سازمان بازرسی هم در خصوص بررسی تکالیف قانون هوای پاک گزارشی تهیه کرده است.

وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست فرمانده اجرای قانون هوای پاک است گفت:‌بر اساس گزارش کمیسیون اصل 90 این سا زمان کمتر از 10 درصد وظایف خود را انجام داده است.

پیرهادی گفت: روند تغییرات غلظت آلاینده‌ها طی بازه 1388 تا 1401 روند کاهشی داشته است اما همچنان می‌بینیم هوا آلوده است و وزارت نفت استانداردهای سوخت را رعایت نکرده است و سوخت‌ها با استاندارد ملی عرضه نشده است. 

وی ادامه داد: وزارت نیرو هم در تهیه برق به دلیل برخی شرایط از مازوت استفاده کرده و در سال گذشته از 16 نیروگاه 14 نیروگاه مصرف مازوت داشته‌اند. این گزارش مجلس است اگر کسی اعتراض دارد به کمیسیون اصل 90 برود.

پیرهادی گفت: من نمی‌دانم چرا می‌خواهند بگویند در اطراف تهران مازوت‌سوزی نداریم اینگونه بهتر است که بگویند در فصل زمستان گذشته مازوت نسوزانده‌ایم بیایند تکذیب کنند آیا می‌توانند تکذیب کنند؟

وی ادامه داد: جای درد دارد مطابق جدیدترین گزارش وزارت بهداشت در سال 1400هزنیه ناشی از مرگ و میر 3 میلیارد و 400 میلیون دلار بوده است و قطعا این عدد در سال 1401 بیشتر می‌شود. 

به گفته پیرهادی در سال 1400 تعداد مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در تهران 6 هزار و 398 نفر بوده است. / فارس


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: