کد خبر: ۳۳۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 07
شفاآنلاین-شركت كنترل كيفيت هواي تهران در گزارشي اعلام كرده كه مناطق اطراف فرودگاه مهرآباد از آلودگي صوتي بسيار بالاتر از حد استاندارد رنج مي‌برند، آلودگي‌هايي به واسطه نشست و برخاست هواپيماها كه اكثرا از ساعت 8 صبح تا 10 شب صورت مي‌گيرد، پروازهايي كه روزانه به صورت ميانگين بين 280 تا 300 پرواز است.
به گزارش شفا آنلاین،بررسي مقايسه‌يي ميان آلاينده‌هاي توليدي در فرودگاه مهرآباد و ساير فرودگاه‌هاي دنيا نشان مي‌دهد فرودگاه مهرآباد با تعداد پرواز كمتر نسبت به بسياري از فرودگاه‌ها، انتشار آلاينده بيشتري به‌طور روزانه دارد كه يكي از دلايل آن عمر نسبتا بالاي ناوگان هوايي در ايران است.

دليل ديگر اين موضوع مي‌تواند استفاده از هواپيماهايي همچون MD83 و فوکر100 باشد كه آلايندگي بالايي در عين قابليت حمل و نقل پايين دارند. نتايج نشان مي‌دهند كه ميانگين تراز فشار صوت در ساعات مختلف روز اعم از كار و استراحت فرودگاه 85.48 دسي بل بوده، همچنين ميانگين تراز فشار صوت در ساعات مختلف شب اعم از كار و استراحت 86.49دسي بل است. اما عوامل ديگري چون جهت وزش باد و دماي منطقه در پراكنش صوت تاثيرگذار است، از آنجايي كه الگوي غالب باد در منطقه مهرآباد تهران در جهت غربي است، باد در اين ناحيه از غرب به سمت شرق و جنوب شرق مي‌وزد و آلاينده‌هاي توليدي در اين فرودگاه را به سمت مركز و جنوب شهر هدايت مي‌كند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: