کد خبر: ۳۳۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - 2023November 28
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۲۶ درصد از تصادفات رانندگی شهری پایتخت در ساعت ۱۵ تا ۱۸ و ۲۴ درصد نیز از ۶ تا ۹ صبح رخ می‌دهد.
شفا آنلاین>عمومی>سرهنگ احسان مومنی روز شنبه اظهار کرد: با بررسی آمار تصادفات سال گذشته دریافتیم که حدود ۲۶ درصد از تصادفات در شهر تهران در ساعت خروج از ادارات که اوج ترافیک پایتخت است، حادثه می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:وی ادامه داد: در این ساعات مذکور بویژه در روزهای برفی و بارانی تصادفات ما بیشتر می‌شود و رانندگان باید در این زمان‌ها در محل کار خود مانده و سریع از محل کار خود خارج نشوند تا مدیریت شهری نسبت به رفع مشکلات اقدام کند، ولی این افراد بیرون آمده اند و نتوانسته‌اند وسیله نقلیه خود را کنترل کرده و باعث تصادف شده‌اند.

سرهنگ مومنی افزود: همچنین ۲۴ درصد از وقوع تصادفات در ساعت ۶ صبح تا ۹ صبح بوده است یعنی دقیقا همان زمان‌هایی است که افراد قصد رفتن به محل کار خود را داشته‌اند و اگر هواشناسی اعلام می‌کند که بارندگی داریم رانندگان باید مدیریت زمانی داشته باشند و زودتر از منزل خارج شده و یا از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو استفاده کنند تا این تصادفات روی ندهد.

وی یادآور شد: بالاترین آمار تصادفات پارسال در بزرگراه آزادگان و سپس بزرگراه امام علی (ع) که شمالی به جنوبی رخ داده است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت که بزرگراه امام رضا (ع) هم به خاطر ترددهای عرضی عابرین پیاده سومین معبر پر حادثه در سال گذشته بود.

انسان، راه و وسیله نقلیه سه عامل اصلی تصادفات


سرهنگ مومنی همچنین، گفت: با بررسی کروکی‌های پارسال تهران، دریافتیم که ۳۹ درصد از علت کل تصادفات در روزهای بارانی و برفی به نقص تجهیزات خودرو باز می‌گردد.

وی افزود: علل تصادفات به سه عامل انسان راه و وسیله نقلیه باز می‌شود و این سه عامل باعث ایجاد تصادفات است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: این موارد به نداشتن برف پاک کن، نداشتن لاستیک عاج دار، نداشتن چراغ و نور کافی، نداشتن بخاری که بخار را از شیشه‌ها پاک کند، باز می‌گردد.

سرهنگ مومنی افزود: داشتن تجهیزات و رفع نقص سیستم‌های خودرویی در زمان بارندگی‌ها به رانندگان در هدایت صحیح وسیله نقلیه بسیار کمک کرده و از بروز تصادفات می‌کاهد.

وی گفت: در روزهای بارانی رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی بسیار مهم است و در این فصل تصادفات زنجیره‌ای بسیار روی می‌دهد.

سرهنگ مومنی یادآور شد: همچنین تغییر مسیرهای ناگهانی می‌تواند باعث تصادف شود و در این فصل بدلیل لغزنده بودن معابر، تصادفات بدلیل تغییر مسیرهای ناگهانی بیشتر روی می‌دهد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه برنامه ریزی‌های خوب و هدفمندی برای روزهای بارندگی و برفی در شهر تهران توسط پلیس راهور تهران بزرگ انجام شده است، گفت: جلسات مختلفی با مسئولین شهری برگزار کرده ایم و همچنین محل‌های دپوی شن و ماسه‌ها برای استفاده شهروندان در مواقع اضطرار مشخص و جای گذاری شده است.

سرهنگ مومنی افزود: در همین راستا، صبح فردا (یکشنبه) نیز رزمایش مشترکی بین عوامل اجرایی و مسئولین شهری بمنظور آمادگی هر چه بیشتر برای روزهای پیش رو و برفی وبارانی در ۵۲ نقطه که در سال‌های گذشته مشکل داشته ایم مشخص کرده‌ایم که هر یک از تیم‌ها در محل خود به منظور آشنایی هر چه بیشتر مستقر خواهند شد و این تمرینی است که برای روزهای بارانی و برفی انجام خواهد شد تا هر چه بیشتر و بهتر از این نعمات الهی استفاده کرده و شاهد کاهش حوادث رانندگی در سطح شهر تهران باشیم./سلامت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: