کد خبر: ۳۳۵۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - 2023November 23
دریافت مالیات از خودروهای لوکس بر اساس قیمت سه میلیارد تومانی سبب می شود تا خیال دارندگان خودروهای مونتاژی بابت معافیت از مالیات راحت باشد.
شفا آنلاین>سلامت>دولت به دنبال این است تا دریافت مالیات از خودروهایی که عنوان لوکس را یدک می کشند در سال آینده نیز ادامه دهد. اما تغییراتی در قیمت خودروهایی که مالیات به آنها تعلق می گیرد ایجاد کرده است.

به گزارش شفا آنلاین:بررسی لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال آینده نشان می دهد دارندگان خودروهایی که از نگاه بودجه نویسان لوکس تلقی می شوند باید مالیات پرداخت کنند. آن طور که دولت پیشنهاد داده خودروهایی که قیمت روز آنها بیش از سه میلیارد تومان است مشمول پرداخت مالیات می شوند. صاحبان این خودروها به پیشنهاد دولت باید یک درصد از قیمت خودروی خود را به صورت سالیانه در قالب مالیات به حسابی که از سوی دولت اعلام خواهد شد، واریز کنند.

دولت در لایحه بودجه پیشنهادی خود که به آدرس بهارستان پُست کرده گفته علاوه بر اشخاص حقیقی، اشخاص حقوقی نیز موظف هستند در صورت تصویب نمایندگان نسبت به پرداخت مالیات برای خودروهایی که قیمت روز آنها بالای سه میلیارد تومان است اقدام کنند.

همچنین دولت پیشنهاد داده تا علاوه بر صاحبان خودروهای سواری، صاحبان وانت های دوکابین (پیکاپ ها) نیز باید نسبت به پرداخت مالیات برای خودروهای در اختیار خود که قیمت بازاری آنها بیش از سه میلیارد تومان است، اقدام کنند.

دریافت مالیات از خودروهای لوکس بر اساس قیمت سه میلیارد تومانی سبب می شود تا خیال دارندگان خودروهای مونتاژی بابت معافیت از مالیات راحت باشد. بررسی بازاری قیمت خودروهای مونتاژی نشان می دهد تمام خودروهای مونتاژی موجود در بازار قیمتشان زیر سه میلیارد تومان است، بنابراین مشمول مالیات نمی شوند.

با توجه به اینکه قانون اخذ مالیات از عایدی سرمایه جز قوانینی بود که در مجلس یازدهم (مجلس حاضر) تصویب شد (هر چند همچنان در پیچ شورای عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت گیر کرده و به مجلس برنگشته است) به نظر می رسد نمایندگان با پیشنهاد دولت در این زمینه موافقت کنند.

دولت نیز با توجه به تجربه سال جاری امیدوار است بتواند ضریب تحقق دریافت مالیات از صاحبان خودروهای لوکس را افزایش دهد. / اکوایران


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: