کد خبر: ۳۳۵۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 20
طی دو روز گذشته قیمت دلار در روند نزولی قرار گرفت. دیروز بازار ارز افت قیمت داشت و با کاهش ۳۰۰ تومانی، دلار با رقم ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان معامله شد.

شفا آنلاین>دلار>قیمت دلار روز گذشته کاهشی شد. روند نزولی بازار ارز با سیاست‌ انقباضی بازارساز از هفته گذشته پابرجاست.این اسکناس به کف کریدور ۵۰ هزار تومانی نزدیک شده اما معامله‌گران احتمال برگشت دلار به منطقه ۴۰ هزار تومانی را بعید می‌دانند.

به گزارش شفا آنلاین:طی دو روز گذشته قیمت دلار در روند نزولی قرار گرفت. دیروز بازار ارز افت قیمت داشت و با کاهش ۳۰۰ تومانی، دلار با رقم ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان معامله شد. ریتم کاهشی بازار ارز متعاقب خبرسازی سیاست‌گذار روزهای رکودی را برای بازار رقم زده است و بازیگران ارزی تمایلی به مبادلات جدی در بازار ندارند و در لاک احتیاطی فرو رفته‌اند. 

در حالی که معامله‌گران احتمال برگشت قیمت دلار به کریدور ۴۰ هزار تومانی را نمی‌دهند، کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند بعید است تا پایان سال جاری سقف ۶۰ هزار تومانی قبلی را رد کند. آنها می‌گویند احتمالا در سال‌ جاری دلار همین منطقه ۵۰ تا ۵۱ هزار تومانی را با اندکی افزایش یا کاهش حفظ کند.

در حال حاضر معامله‌گران، بازار دلار و طلا را برای سرمایه‌گذاری جذاب نمی‌بینند و بازارهای دیگر برایشان گیرایی بیشتری دارد.  آنها بی‌تحرکی بازار ارز و کاهش‌های پیاپی قیمت طلا و سکه را عاملی برای رکود تقاضا می‌دانند. بازیگران بازار ارز می‌گویند‌ مردم زمانی برای خرید به بازارهای مالی ورود می‌کنند که بازار در روند صعودی قرار داشته باشد. ریتم‌های باثبات و کاهش‌های محدود، عموم مردم را به خرید و فروش ترغیب نمی‌کند.

دیروز قیمت دلار در بازارهای مجاور روند کاهشی داشت. روز گذشته قیمت دلار سلیمانیه با کاهش ۱۲۰ تومانی، روی قیمت ۵۰ هزار ۴۰۰ تومان ایستاد. دلار هرات نیز کاهش ۴۰۰ تومانی داشت و با قیمت ۵۰ هزار و ۵۰ تومان معامله شد. 

قیمت نرخ‌های مختلف

روز یکشنبه ۲۸ آبان در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۶۱۳ تومان عرضه شد و ۵۳ تومان افزایش داشت. دلار حواله نیز با رقم ۳۷ هزار و ۸۳۰ تومان عرضه شد و ۴۸ تومان گران شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته قیمت اسکناس یورو کاهش داشت و با افت ۳۵۰ تومانی با قیمت ۵۴ هزار و ۹۲۰ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) با رقم ۴۵ هزار و ۴۰۴ تومان تعیین شد و ۱۹۷ تومان افزایش داشت. یوروی حواله نیز با ۱۷۹ تومان افزایش با رقم ۴۱ هزار و ۲۷۶ تومان قیمت‌گذاری شد.

روز یکشنبه درهم امارات با کاهش ۶۰ تومانی در کانال ۱۳ هزار تومانی یک پله عقب‌نشینی کرد و با قیمت ۱۳ هزار و  ۸۴۰ تومان معامله شد. در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شد و ۱۳ تومان رشد داشت؛ اسکناس درهم نیز با ۱۵ تومان افزایش با رقم ۱۱ هزار و ۳۳۱ تومان عرضه شد. / تجارت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: