کد خبر: ۳۳۵۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 19
الناز عباسیان
بسیاری از مشاغل در روزهای سخت کرونا، دورکار بودند اما کادر بهداشت و درمان نه‌تنها دورکار که نبودند بلکه در میدان اصلی جنگ با این ویروس منحوس جانانه جنگیدند و متأسفانه عده‌ای هم جان خود را در مسیر خدمت از دست دادند.
شفا آنلاین>سلامت>این روزها کرونا از صدر اخبار و دل‌نگرانی‌های ما بیرون آمده و دیگر مراکز درمانی آماده‌باش نیستند اگر منصف باشیم و روزهای سخت 3 و 4سال اخیر را مرور کنیم، حتما در کنار کابوس کرونا، نام عده‌ای همیشه برایمان ارزشمند بوده و هرگز فراموش نخواهیم کرد. مبارزان خط مقدم سلامت، اعم از پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان و آزمایشگاهیان در درمان و کاهش آلام بیماران که جان شیرین‌شان را به خطر انداختند تا تضمینی برای شیرینی جان دیگران باشند. بسیاری از مشاغل در روزهای سخت کرونا، دورکار بودند اما کادر بهداشت و درمان نه‌تنها دورکار که نبودند بلکه در میدان اصلی جنگ با این ویروس منحوس جانانه جنگیدند و متأسفانه عده‌ای هم جان خود را در مسیر خدمت از دست دادند. بر کسی پوشیده نیست اگر خدمت‌رسانی و از جان‌گذشتگی آنها نبود، افراد بیشتری با کرونا جان خود را از دست می‌دادند. جانفشانی این افراد آن قدر ستودنی و والاست که قلم از بیان این جانفشانی‌ها قاصر است و عنوان «شهادت» واژه‌ای برازنده برای قربانیان سفیدپوش است. اما این ایثار هنوز هم ادامه دارد و حتی اگر کرونا هم نباشد هر روز و شب این عزیزان با جان و دل برای مردم دردمند تلاش می‌کنند. مجاهدت‌های خانواده نظام سلامت در امتداد کاروان شهدای دوران دفاع‌مقدس در این مقطع تاریخی نشان‌دهنده هویت متعهد این افراد بوده و نمونه بارز ایثار اجتماعی است. از خودگذشتگی و حماسه‌آفرینی کادر بهداشت و درمان چه در دوران همه‌گیری کرونا و چه شرایط فعلی بهترین الگو برای نسل جوان و نوجوان کشور هستند. این الگوها باید به‌درستی نشان داده شوند و بر ماست که با قلم و هنر این رشادت‌ها را به بهترین شکل به جامعه معرفی کنیم.
اما حالا که تقریبا آمار قربانیان کرونا تک‌رقمی و گاهی هم به صفر نزدیک می‌شود نباید این قشر و دغدغه‌هایشان را فراموش کنیم. مطالبات این قشر از جامعه به‌ویژه پرستاران اغلب بی‌جواب مانده و در کاغذبازی‌های اداری و بازی‌های سیاسی گم شده است.
در همین راستا در سالروز میلاد حضرت زینب(س) که به‌نام و گرامیداشت پرستار در تقویم رسمی کشورمان مزین شده، یادی از این مدافعان سلامت کرده و در ادامه سراغ تعدادی از پرستاران نمونه رفته‌ایم و دغدغه‌هایشان را جویا شده‌ایم.
چه‌کسی است که نداند نام‌ این فرشته‌های زمینی با مهربانی گره خورده است. گروهی که در جنگ و صلح، دشواری و راحتی و هر موقعیت دیگری پای آنها که دردی دارند می‌ایستند و التیام می‌بخشند زخم‌ها و دردها را.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: