کد خبر: ۳۳۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۱ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 06
شفا آنلاين -دبیر انجمن صنعت پخش ایران با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور، گفت: قبل از اجرای این طرح، بدهی بیمارستانها به صنعت پخش کشور 80 میلیارد تومان بود که در حال حاضر این رقم به 1200 میلیارد تومان رسیده است.


به گزارش شفا آنلاين، وحید محلاتی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور، گفت: طرح تحول سلامت برای مردم و بیماران طرح خوبی است و موجب می‌شود که مردم برای تهیه دارو و تجهیزات از بیمارستانها خارج نشوند.

وی در عین حال به مشکلات صنعت پخش نیز اشاره کرد و گفت: قبل از اجرای این طرح، بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاههای علوم پزشکی کشور 800 میلیارد تومان به صنعت پخش بدهکار بودند، ‌اما در حال حاضر این رقم به 1200 میلیارد تومان رسیده است.

محلاتی ادامه داد: صنعت پخش که مسئولیت توزیع دارو را به عهده دارد با مشکل ورود به محدوده طرح ترافیک مواجه است، بطوریکه یک‌سوم مصرف‌کنندگان ما در محدوده طرح ترافیک هستند. ما درخواست کرده بودیم که یک‌سوم ناوگان ما شامل 400 خودرو آرم ورود به طرح ترافیک را داشته باشند که در نهایت 60 آرم به ما داده شد.

محمد رضا رضوانی فر رئیس کمیته علمی اولین کنفرانس صنعت پخش ایران، سخنرانی کارشناسان برجسته داخلی و خارجی، ارائه مقالات برتر، برگزاری کارگاه های تخصصی و کاربردی و برگزاری نمایشگاه جانبی را از برنامه های این کنفرانس اعلام کرد و گفت: سرمایه انسانی، توسعه و توانمندسازی آن در صنعت پخش، تکنولوژی اطلاعات و سیستم‌های نرم افزاری و مدیریتی در صنعت پخش،‌ مدیریت پایدار زنجیره تامین و نقش لجستیک در صنعت پخش، بازاریابی و فروش در صنعت پخش، عوامل محیطی صنعت پخش و مدیریت مالی در صنعت پخش از محورهای برگزاری این کنفرانس است.

وی با بیان اینکه بیش از 100 مقاله به این کنفرانس ارسال شده است، ادامه داد: داوری همزمان توسط یک عضو هیات علمی دانشگاه و یک خبره صنعت برای این مقاله‌ها انجام شده و مقالاتی در کمیته علمی پذیرفته شده‌اند که در داوری دانشگاهی و داوری صنعت امتیاز لازم را کسب کرده باشند به طوری که تاکنون 43 مقاله در غربال اولیه انتخاب شده اند که در کتاب کنفرانس، چاپ و 16 مقاله نیز به صورت حضوری ارائه خواهد شد.

در ادامه این نشست سعید جارودی نایب رئیس انجمن شرکتهای صنعت پخش ایران گفت: طی 55 سال گذشته تعداد شرکتهای پخش از چهار شرکت به 81 شرکت سراسری افزایش یافته است و بیش از 500 شرکت پخش استانی به صورت محلی فعالیت دارند در حالی که متاسفانه هنوز جایگاه صنعت پخش کشور به درستی شناخته نشده است زیرا بین حوزه علم و دانش در کشور فاصله بسیاری وجود دارد.

به گفته وی، مجموعه شرکتهای صنعت پخش توزیع صددرصد داروهای وارداتی و تولیدی و همچنین توزیع 85 درصد مواد غذایی، شوینده ها، بهداشتی و آرایشی را برعهده دارند که در امر اقتصاد وبازرگانی کشور تاثیر گذار است و توجه ویژه دولت را می طلبد.

جارودی ادامه داد: علاوه بر این بیش از 500 شرکت استانی به صورت محلی در استان خود یا همجوار این وظیفه را عهده دار هستند.

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن شرکتهای صنعت پخش ایران تصریح کرد: با انجام مطالعات به این نتیجه رسیدیم که این صنعت حتی در حوزه علم و دانشگاه کشور چندان شناخته شده نیست و فاصله این صنعت با علم و دانشگاه خسارت هایی به آن می زند.

جارودی با بیان اینکه جلسات هیئت مدیره شرکت صنعت پخش از 9 ماه قبل برای برگزاری اولین کنفرانس صنعت پخش ایران برگزار شد تا مثلثی با سه ضلع دولت، دانشگاه و این صنعت تشکیل داده و نظام توزیع سالم و شفاف را با همکاری این سه ضلع در کشور حاکم کنیم، تصریح کرد: تابلوهای تخفیف تا 50 درصدی در شرکتهای زنجیره ای مشاهده می شود در حالی که مردم سرجمع با بحث گرانی مواجه هستند و در خرده فروشی ها با قیمت بیشتر می خرند که این یک ابهام ایجاد می کند.

وی ادامه داد: در بحث توزیع با مشکل جدی مواجه هستیم و دولت می گوید این نظام شفاف نیست در حالی که صنعت توزیع و پخش صد درصد شفاف است.

جارودی خاطرنشان کرد: از آنجا که توزبع به صرفه نیست، فضای موجود اجازه سرمایه گذاری در این صنعت را به بخشهای دیگر نمی دهد.

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن شرکتهای صنعت پخش ایران با بیان اینکه شیوه های قیمت گذاری، درج قیمت و نظارت بر کالاها باید تغییر کند، گفت: امروز کالا به صورت انبوه در کارخانه ها تولید می شود و قیمت را تولید کننده باید درج کند که با طی شدن زمان طولانی شاید قیمت آن کاهش یا افزایش یابد و از این رو در شرکت زنجیره ای تخفیف لحاظ می شود و خرده فروش به همان قیمت درج شده آن را می فروشد و همین موجب عدم شفافیت در توزیع می شود.

اولین کنفرانس صنعت پخش ایران با محوریت فرهنگ سازی و ارتقای جایگاه صنعت پخش در کشور طی روزهای ۱۸ و ۱۹ شهریور ماه جاری در سالن همایش ‌های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود. همچنین 9 کارگاه تخصصی با عناوین فرآیند جذب و انتخاب تیم فروش و تاثیر آن بر عملکرد شرکت های پخش، مدیریت دانش در شرکت ، تعامل برند و استراتژی، کنترل های مالی در صنعت پخش و غیره در حاشیه کنفرانس برپا می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: