کد خبر: ۳۳۵۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 14
قیمت دلار روز گذشته بدون تغییر و با همان رقم دو روز ابتدایی هفته جاری معامله شد. قیمت ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومانی به منطقه امنی برای این اسکناس تبدیل شده و این قدرت نهاد تصمیم‌گیر است که مانع افت و خیز در بازار ارز شده است.

شفا آنلاین>دلار>دلار طی سه روز گذشته بدون تغییر و با نوسان محدودی در بازار ارز معامله شد. این اسکناس همچنان به سیگنال اخبار سیاسی حساس است، اما به نظر می‌رسد فعلا هیچ پالسی توان برابری با قدرت‌نمایی سیاست‌گذار را ندارد.

به گزارش شفا آنلاین:قیمت دلار روز گذشته بدون تغییر و با همان رقم دو روز ابتدایی هفته جاری معامله شد. قیمت ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومانی به منطقه امنی برای این اسکناس تبدیل شده و این قدرت نهاد تصمیم‌گیر است که مانع افت و خیز در بازار ارز شده است.

مساله فروش نفت و جنگ منطقه همچنان مورد توجه معامله‌گران بازارهای مالی است. این در حالی است که در روزهای گذشته آمار بلومبرگ در خصوص افزایش فروش نفت ایران و مبادلات نفتی با چین به مدد گشاده‌‌دستی آمریکا از سوی برخی رسانه‌های وابسته به دولت مورد نقد قرار گرفت. 

موضوع جنگ و دخالت ایران نیز از مسائل مورد توجه بازیگران بازارها است. در همین راستا وزیر امور خارجه ایران در نشست سران در ریاض اظهار نظرهایی در این خصوص داشته است. وی به اسرائیل هشدار داده که اگر اسرائیل دست به حمله زمینی به غزه بزند، ایران نیز پاسخ خواهد داد.

به اعتقاد تحلیلگران بازار، در صورت وقوع این مساله ریسک‌های سیستماتیک در بازارهای مالی افزایش می‌یابد و رشد تقاضا منجر به افزایش قیمت دلار خواهد شد.

دیروز قیمت دلار در بازارهای مجاور کاهش داشت. روز گذشته قیمت دلار سلیمانیه با کاهش ۱۳۰ تومانی روی قیمت ۵۱ هزار ۱۴۰ تومان ایستاد. دلار هرات نیز کاهش ۲۰۰ تومانی داشت و با قیمت ۵۰ هزار و ۸۵۰ تومان معامله شد.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز دوشنبه ۲۲ آبان در سایت معاملات الکترونیکی ارز(ETS) اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۴۴۴ تومان عرضه شد و افزایش ۲۱ تومانی داشت. دلار حواله نیز با همین مقدار افزایش با رقم ۳۷ هزار و ۶۷۶ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته اسکناس یورو با رقم ۵۴ هزار و ۵۹۳ تومان معامله شد و کاهش ۳۵۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) با رقم ۴۴ هزار و ۲۸۷ تومان تعیین شد و ۵۴ تومان کاهش داشت. یوروی حواله نیز با رقم ۴۰ هزار و ۲۶۱ تومان قیمت‌گذاری شد و کاهش ۴۹ تومانی داشت.

دیروز درهم امارات با ۴۰ تومان کاهش با قیمت ۱۴ هزار و ۲۰ تومان معامله شد. در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۵۴ تومان عرضه شد و پنج تومان افزایش داشت. اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۸۵ تومان عرضه شد و ۶ تومان گران شد. / تجارت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: