کد خبر: ۳۳۵۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 12
سرهنگ سرهنگ «امیرحسین نقی‌مهر» در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: پس از شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز و خالی شدن حساب بانکی آن‌ها، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان گیلان قرار گرفت.

شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی که با دستگاه اسکیمر بیش از ۳ میلیارد ریال از حساب‌های بانکی شهروندان به صورت غیر مجاز برداشت کرده بود، خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین:سرهنگ سرهنگ «امیرحسین نقی‌مهر» در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: پس از شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز و خالی شدن حساب بانکی آن‌ها، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان گیلان قرار گرفت.

وی افزود: پلیس در بررسی‌های تخصصی متوجه شدند، فرد کلاهبردار از طریق راه‌اندازی دستگاه اسکیمر در چند نانوایی، اقدام به کپی‌برداری از کارت عابر آن‌ها کرده و با تحصیل مال نامشروع وجوه حاصله کلاهبرداری شده، اقدام به خرید طلا و جواهرات کرده است.

رئیس پلیس فتا گیلان تصریح کرد: با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متهم ۲۴ ساله‌ای که بیش از ۳ میلیارد ریال با دستگاه اسکیمر از حساب‌های بانکی شهروندان به صورت غیر مجاز برداشت کرده بود دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: نانوایی‌های سراسر کشور از کارت‌خوان‌های مخصوص استفاده کرده و شهروندان ضمن خودداری از اعلام رمز به فروشنده عملیات پرداخت را شخصاً انجام دهند.

سرهنگ نقی‌مهر یادآور شد: تغییر دوره‌ای رمز یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه مجرمان سایبری است.

وی در پایان از مردم خواست هشدارهای پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice. gov.ir بخش مرکز فوریت سایبری اطلاع‌رسانی کنند. / دیارمیرزا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: