کد خبر: ۳۳۵۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 12
قیمت دلار روز گذشته با نوسان محدود ۵۰ تومانی در کانال ۵۱ هزار تومانی معامله شد.

شفا آنلاین>دلار>قیمت دلار روز گذشته تحرک خاصی نداشت و با همان رقم آخرین روز هفته گذشته معامله شد. با وجودی که برخی معامله‌گران تاکید دارند بازار ارز در انتظار سفر ریسی به عربستان و نتیجه سخنرانی روز گذشته سید حسن نصرالله است اما کارشناسان اقتصادی سیاست‌های انقباضی دولت را دلیل اصلی شرایط باثبات بازار ارز می‌دانند.

به گزارش شفا آنلاین:قیمت دلار روز گذشته با نوسان محدود ۵۰ تومانی در کانال ۵۱ هزار تومانی معامله شد. این اسکناس با قیمت ۵۱ هزار و ۳۰۰ تا ۳۵۰ تومان، نخستین روز هفته را پشت‌سر گذاشت. گفته می‌شود معامله‌گران از هفته گذشته چشم‌انتظار سخنرانی سید‌حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان بودند. این مصاحبه بعد از ظهر روز گذشته برگزار شد؛ اما به نظر می‌رسد که ان سخنرانی تاثیری در بازار ارز نداشت چون قیمت دلار امروز 21 آبان ماه تغییری نداشت و مانند رور گذشته بود.

قیمت دلار 21 آبان 1402

سفر رئیس جمهور به عربستان فاز انتظار به بازارهای مالی داده بود به خصوص که این سفر بعد از ۱۱ سال روابط نامساعد سیاسی بین دو کشور، برگزار شد.

با این وجود اما کارشناسان اقتصادی معتقدند اثر اخبار سیاسی بر بازارهای مالی کوتاه‌مدت و موقتی است. آنها معتقدند درست است که دلار با سیگنال جنگ حماس و اسرائیل به کریدور بالاتر راه یافته است، اما اگر سیاست‌ اقتصادی کشور انبساطی نبود، قیمت دلار به واسطه اثرپذیری بالا از ریسک‌های سیستماتیک تا محدوده ۶۰ هزار تومانی هم بالا می‌رفت.

باید توجه داشت هرچند مساله سفر دیپلماتیک رئیس جمهور به سیاست‌گذار فرصت بیشتری برای ثبات قیمت دلار داد، اما مساله اصلی که کارشناسان اقتصادی اعتقاد دارند می‌تواند شرایط اقتصادی کشور را بهبود ببخشد مساله توافق برجام است. در ماه‌های گذشته، موضوع توافق موقت و مذاکرات با واسطه ایران و آمریکا، امیدی برای بهبود شرایط سیاسی و اقتصادی بود؛ اما با وجود درگیری‌های منطقه بعید به نظر می‌رسد توافقی در چشم‌انداز نزدیک وجود داشته باشد.

روز گذشته قیمت دلار در بازارهای همسایه نوسان محدودی داشت. دلار هرات با قیمت ۵۱ هزار و ۱۵۰ تومان معامله شد و دلار سلیمانیه روی قیمت ۵۰هزار ۴۷۰ تومان ایستاد. 

قیمت نرخ‌های مختلف

روز شنبه ۲۰ آبان در سایت معاملات الکترونیکی ارز(ETS) اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۳۹۴ تومان عرضه شد و کاهش سه تومانی داشت. دلار حواله نیز بدون تغییر و با رقم ۳۷ هزار و ۶۳۱ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

امروز اسکناس یورو با رقم ۵۴ هزار و ۹۹۹ تومان معامله شد و افزایش ۸۰  تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در سایت معاملات الکترونیکی ارز(ETS) با رقم ۴۴ هزار و ۱۶۰ تومان تعیین شد و ۱۹۴ تومان ارزان شد. یوروی حواله نیز با رقم ۴۰ هزار و ۱۴۵ تومان قیمت‌گذاری شد و کاهش ۱۷۷ تومانی داشت.

روز گذشته درهم امارات با رقم ۱۴ هزار و ۵۰ تومانی معامله شد. در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۴۶ تومان عرضه شد. اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۷۱ تومان عرضه شد و تغییر قیمتی نداشت. / تجارت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: