کد خبر: ۳۳۴۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 06
قیمت دلار امروز 15 آبان 1402 در حال عقب‌نشینی در کانال 51 هزار تومانی است و قیمت معاملات به 51 هزار و 130 تومان رسیده است!

شفا آنلاین>دلار>قیمت دلار امروز در حال کاهش است و در آستانه ورود به کانال پایین‌تر قرار دارد. به نظر می‌رسد سفر وزیر خارجه آمریکا به منطقه، دیدار وی با نخست‌وزیر عراق و حالا سفر نخست‌وزیر عراق به ایران، خوش‌بینی سیاسی برای پایان یافتن جنگ را در میان معامله‌گران افزایش داده است.

به گزارش شفا آنلاین:قیمت دلار امروز 15 آبان 1402 در حال عقب‌نشینی در کانال 51 هزار تومانی است و قیمت معاملات به 51 هزار و 130 تومان رسیده است! اگرچه فروشندگان تلاش می‌کنند قیمت دلار را بالا ببرند اما خریداران با توجه به چشم‌اندازی سیاسی ترسیم‌شده در این روزها، تلاش افزایشی‌ها را خنثی کرده و حاضر به معامله در قیمت‌های بالاتر نیستند.

قیمت دلار امروز 15 آبان 1402

به نظر می‌رسد قیمت دلار تحت تاثیر سفر روز گذشته آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به عراق و دیدار با دولتمردان عراقی کاهشی شده باشد. دیروز بلینکن در سفری بسیار کوتاه، با محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق دیدار و گفت وگو کرد. منابع مطلع عراقی این دیدار را مهم توصیف کرده بودند. این سفر سبب شد قیمت دلار از روز گذشته در مسیر کاهشی قرار گیرد اما این روند کاهشی، امروز شدت بیشتری گرفته است.

حالا با سفر نخست‌وزیر عراق به ایران تنها یک روز پس از سفر وزیر خارجه آمریکا به عراق، قیمت دلار با گپ منفی باز شد و در کف کانال 51 هزار تومانی قرار گرفت. امروز السودانی با استقبال وزرای کابینه دولت وارد ایران شد و با رئیس‌جمهوری و رهبر انقلاب دیدار و گفت‌وگو کرد. برخی منابع داخلی و خارجی عنوان می‌کنند نخست‌‌وزیر عراق حامل پیام آمریکا برای ایران در موضوع جنگ غزه است.

به نظر می‌رسد بازار ارز، سیگنال مثبتی از این سفر دریافت کرده و در مسیر کاهشی قرار گرفته است. با این حال اما کارشناسان اقتصادی عنوان می‌کنند قیمت دلار در کریدور پنجم کف‌سازی کرده و به سختی ممکن است دوباره به کریدور چهارم بازگردد. / تجارت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: