کد خبر: ۳۳۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 06
حجم بالایی از محصولات دارویی، مکمل، غذایی و آشامیدنی از ایران به عراق، ترکیه، گرجستان ارمنستان و افغانستان صادر می‌شود. ‌‌‌
شفا آنلاین>سلامت>اکنون حجم بالایی از محصولات دارویی، مکمل، غذایی و آشامیدنی به عراق، ترکیه، گرجستان ارمنستان و افغانستان صادر می‌شود. ‌‌‌
به گزارش شفا آنلاین:حمیدرضا بنفشه مدیرکل فناوری سلامت وزارت بهداشت با اعلام این خبر و با بیان اینکه حدود ۱۵ تا ۲۰‌درصد داروهای گیاهی ایران در دنیا منحصر به فرد هستند، اظهار کرد: ظرفیت معرفی داروهای گیاهی جدید به دنیا را داریم که علاوه بر ارزآوری برای کشور منجر به مرجعیت علمی ایران در این زمینه نیز می‌شود. 
وی افزود: بیشتر مواد اولیه تولید داروهای گیاهی در کشور وجود دارد و فرآورده‌‌‌های دارویی مبتنی بر طب ایرانی تولید می‌‌‌شوند که در دنیا می‌تواند رقابت بین‌المللی داشته باشد. 
بنفشه اظهار کرد: یکی از اهداف موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران، توسعه صادرات فرآورده‌‌‌های گیاهی است همچنین یکی از راه‌‌‌های معرفی منابع غنی گیاهان، تولید داروهای گیاهی و تجاری‌‌‌سازی این محصولات است و برنامه‌‌‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذاری در حوزه گیاهان دارویی انجام شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: