کد خبر: ۳۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 06
رئیس انجمن نفرولوژی ایران در گفتگو با شفا آنلاین تاکید کرد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن نفرولوژی ایران گفت: موافق واگذاری آموزش پزشکی به وزارت علوم نیستم .بلکه معتقدم دانشجویان رشته پزشکی پس از طی آموزش های پایه باید بر سر بالین بیمار آموزش ببینند نه پشت میز کلاس های دانشگاه.

دکتر محمدرضا گنجی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: لازمه تحقق این امر کاهش تعداد دانشجویان پزشکی است. زیرا از لحاظ فیزیک پذیرش دانشجو در بیمارستان هایمان دچار مشکل هستیم، برای نمونه دانشجویان حتی برخی دانشجویان جایی برای تعویض لباس هم ندارند.

وی با اشاره به این که آبروی هر دانشگاه پزشکی به کیفیت و تعداد فارغ التحصیلان رشته پزشکی است در عین حال خاطرنشان کرد: آموزش پزشکی دانشجویان به دلیل سر و کار داشتن آنها با سلامتی مردم از اهمیت خاصی برخوردار است.

فوق تخصص کلیه و مجاری ادرار با اشاره به تعداد زیاد دانشجویان پزشکی و نبود فضا برای آموزش و کمبود میزان تخت خواب و کلاس به شفا آنلاین گفت: این امکانات امکان دارد در دانشکده های پزشکی موجود باشد اما در بیمارستان ها این گونه نیست.

وی تأکید کرد: باید به این موضوع که در بیمارستان های ما برای انترن ها(کارورزها)، رزیدنت ها و دانشجویان جا نیست توجه زیادی کرد. زیرا مشکلات ما در این زمینه بسیار زیاد است، برای نمونه شب هنگام رزیدنت ها جایی برای خوابیدن ندارند.

رئیس انجمن نفرولوژی ایران افزود: حال اگر تعداد دانشجویان پزشکی کم باشد در صورت ادغام آموزش کلاس های پاتوفیزیولوژی همراه با آموزش بر سر بالین بیماران برای آنها بهتر است.

وی گفت: برای حل این مشکلات از الان باید برای 5 سال آینده برنامه ریزی کرد.چراکه آموزش دانشجویان بر سر بالین بیمار عاملی برای تربیت پزشکان با سواد است که این امر به نفع جامعه می باشد.

گنجی یادآور شد: باید پزشکانی تربیت کنیم که برای سلامتی افراد جامعه منفعت داشته باشند حال آن که متأسفانه دانشجویانی که الان تربیت می کنیم به درد این کار نمی خورند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: