کد خبر: ۳۳۴۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 02
نگرانی‌های زیادی بابت حضور کادر درمان در بیمارستان‌ها وجود دارد؛ چراکه هزینه پرداخت شده به آنها متعادل و مناسب نیست و آنها چاره را در بازگشت به شهرستان یا مهاجرت می‌‌جویند.
شفا آنلاین>سلامت>چندی است که نگرانی‌هایی بابت خروج کادر درمان از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و حتی مهاجرت آنها مطرح شده است. 
 نگرانی‌های زیادی بابت حضور کادر درمان در بیمارستان‌ها وجود دارد؛ چراکه هزینه پرداخت شده به آنها متعادل و مناسب نیست و آنها چاره را در بازگشت به شهرستان یا مهاجرت می‌‌جویند.
به گزارش شفا آنلاین:نگرانی‌ها حتی به جایی رسیده که گفته می‌شود در آینده، ناچاریم نیروهای متخصص پزشکی را از کشورهای دیگر وارد کنیم؛ اتفاقی که پیش از انقلاب نیز وجود داشت و پزشکان بنگلادشی و پاکستانی و... در ایران فعالیت زیادی داشتند، اما برنامه‌ریزی سلامت و پزشکی باعث شده که در 40سال اخیر، نه‌تنها نیاز به کادر درمان خارجی وجود نداشته باشد که حتی گردشگران سلامت نیز به ایران مراجعه کنند. حالا تصور کنید بعد از چنین سال‌های درخشانی، یکباره مشاهده کنیم که پزشکان متخصص کم هستند و نیاز به پزشک خارجی داریم؛ طبیعی است که دستاورد جالبی به‌نظر نمی‌رسد.
اما برخی دیگر هم هستند که نگاهی متفاوت به ماجرا دارند؛ مثل دبیر اول کمیسیون بهداشت مجلس. او اخیرا در جایی، اشاره کرده که مردم بیشتر هزینه‌های سلامت را از جیب می‌پردازند و این درحالی است که سهم مردم از هزینه‌های سلامت نباید بیشتر از ۳۰درصد باشد.
به‌گزارش همشهری آنلاین، دبیر اول کمیسیون بهداشت مجلس با اعلام این خبر در سی‌وچهارمین کنگره سالانه فیزیوتراپی ایران گفت: در حال حاضر شاهد ورود پزشکان خارجی به کشور نیستیم و اعزام بیمار برای درمان به خارج از کشور هم نداریم. در حوزه سلامت مطالبات بسیاری داریم و سیاست‌های ابلاغی درست، دقیق و با نگاه سلامت‌محور است و باید به‌طور جدی همه بندها را اجرا کنیم.
محمدعلی محسنی‌بندپی با بیان اینکه کالای سلامت ارزان‌ترین و قابل دسترس‌ترین کالا در کشور برای مردم است، عنوان کرد: پوشش بیمه خدمات‌درمانی هم موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود. سهم مردم از هزینه‌های سلامت نباید بیشتر از ۳۰درصد باشد، اما مردم بیشتر هزینه‌های سلامت را از جیب می‌پردازند؛ البته در برخی کشورها هزینه‌های سلامت بسیار بالاست، اما پرداختی مردم در این حوزه صفر است.
وی تأکید کرد: در چند سال گذشته گام‌های خوبی در زمینه توانبخشی و فیزیوتراپی برداشته شده و با توجه به پدیده سالمندی و بیماری‌های مختلف نقش فیزیوتراپی بیشتر از گذشته به همگان اثبات شده است.
البته چنین نگاه‌هایی، هم امیدوارکننده است و هم نیاز به تفسیر و توجه بیشتری دارد؛ چراکه هشدارهای داده شده، نسبت به آینده حوزه سلامت و پزشکی کشور است؛ زیرا از یک‌سو، خروج کادر درمان را داریم و از سوی دیگر برخی از حوزه‌های پزشکی تخصصی، داوطلبان کمی دارند و... که مجموعه این دلایل باعث شده تا نگرانی‌هایی به‌وجود بیاید./همشهری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: