کد خبر: ۳۳۴۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - 2023October 31
تحلیلگران بازار با تکیه بر مفروضات فعلی، محدوده ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومانی را سقف و قیمت ۵۱ هزار تومانی را به‌عنوان کف قیمت این اسکناس در نظر می‌گیرند.

شفا آنلاین>دلار>قیمت دلار طی دو روز گذشته به طور پیوسته کاهش داشت. در هفته‌های اخیر قیمت این اسکناس به روند جنگ حماس و اسرائيل گره خورده و زحمت سیاست‌گذار برای مهار دلار بیشتر شده است. آیا دلار به کف کریدور ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟

به گزارش شفا آنلاین:روز گذشته قیمت دلار با کاهش ۲۰۰ تومانی به رقم ۵۱ هزار و ۲۰۰ تا ۲۵۰ تومان رسید. این اسکناس علی‌رغم برخی سیگنال‌های نامساعد، نظیر ابقای ایران در لیست سیاه اف‌ای‌تی‌اف و پالس‌های وزیر امور خارجه در خصوص جانبداری از حماس، اما همچنان افت‌های قیمتی ۲۰۰ تا ۴۰۰ تومانی دارد.

معامله‌گران ارزپاشی بازارساز را دلیل اصلی ثبات و کاهش محدود قیمت دلار می‌دانند. آنها معتقدند همان‌طور که سیاست‌گذار مانع رشد اسکناس دلار می‌شود، اجازه افت شارپی قیمت را نیز نمی‌دهد. تحلیلگران بازار با تکیه بر مفروضات فعلی، محدوده ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومانی را سقف و قیمت ۵۱ هزار تومانی را به‌عنوان کف قیمت این اسکناس در نظر می‌گیرند.

روز گذشته قیمت دلار در بازارهای همسایه نیز کاهش داشت. در بازار هرات، دلار با کاهش ۲۶۰ تومانی با قیمت ۵۰ هزار و ۹۴۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانیه نیز با کاهش ۲۶۰ تومانی کانال ۵۱ هزار تومانی را از دست داد و با قیمت ۵۰ هزار و ۹۴۰ تومان معامله شد.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز گذشته ۸ آبان در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۲۶۵ تومان عرضه شد و هفت تومان رشد داشت. دلار حواله نیز با هشت تومان افزایش با رقم ۳۷ هزار و ۵۱۳ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته اسکناس یورو با رقم ۵۴ هزار و ۲۵۴ تومان معامله شد و کاهش ۲۰۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) با رقم ۴۳ هزار و ۵۳۶ تومان تعیین شد و ۴۰ تومان کاهش داشت. یوروی حواله نیز با رقم ۳۹ هزار و ۵۷۸ تومان قیمت‌گذاری شد و ۶۲ تومان افت داشت.

روز گذشته درهم امارات برخلاف افت قیمت دلار با افزایش ۲۰ تومانی به کانال ۱۴ میلیونی برگشت و با قیمت ۱۴ هزار و ۱۰ تومان معامله شد. در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۱۴ تومان و اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۳۶ تومان درج شد و با همان الگوی تغییرات یک تا دو تومانی معامله شد. / تجارت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: