کد خبر: ۳۳۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 05
شفا آنلاين-مسوول انجمن فیزیوتراپی تهران ضمن تاکید بر لزوم توجه مسوولان به رشته فیزیوتراپی، اجرای مصوبه مربوط به "دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی" را از وزارت بهداشت خواستار شد.

به گزارش شفا آنلاين ، محمد رسولی گفت: به مناسبت 8 سپتامیر روز جهانی فیزیوتراپی گردهمایی جامعه فیزیوتراپی ایران 13 شهریور ماه در سازمان نظام پزشکی برگزارمی‌شود.

وی افزود: دراین گردهمایی که به همت انجمن فیزیوتراپی ایران شعبه استان تهران برگزار می‌شود، مسوولان وزارت بهداشت، اعضای کمیسیون بهداشت مجلس، نمایندگان فیزیوتراپی در شورای عالی نظام پزشکی، اعضای هیات مدیره و مسوولان شعب انجمن فیزیوتراپی ایران، اساتید دانشگاه، فیزیوتراپیست‌ها و دانشجویان فیزیوتراپی از مقاطع مختلف حضور خواهند داشت تا ضمن گرامیداشت روز جهانی، به تبیین و بازتعریف جایگاه و نقش فیزیوتراپی در نظام سلامت کشور بپردازند.

رسولی گفت: رشته فیزیوتراپی که امروزه در تعامل مستقیم با رشته‌های ارتوپدی، مغزواعصاب، روماتولوژی، پوست و زنان است، در پیشگیری، درمان بیماری‌ها و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های سنگین درمانی بر نظام سلامت نقش ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: فیزیوتراپی به دلیل دامنه وسیع، کارایی، میزان اثر غیرقابل انکار و مقبولیت بالای آن میان مردم متاسفانه گاه و بیگاه مورد تعدی برخی گروه‌های فاقد صلاحیت در ارایه این نوع درمان قرار می‌گیرد و مشاهده می‌شود که تبلیغات بسیاری در حیطه تخصصی و حرفه‌ای فیزیوتراپی از سوی دیگر گروه‌ها صورت می پذیرد که عوارض و زیان‌های این اقدامات بیش از همه متوجه آحاد مردم خواهد بود. برهمین اساس برگزاری چنین همایش‌هایی در جهت آگاهی بخشی آحاد جامعه از وظایف و نقش فیزیوتراپیست‌ها در پیشگیری، درمان و مشاوره بیماران ضروری به نظر می‌رسد.

وی تاکید کرد: جامعه فیزیوتراپی ایران از وزیر بهداشت می‌خواهد تا ضمن توجه به این رشته، نخبگان و زحمت‌کشان شاغل در این تخصص، مصوبه قانونی وزارتخانه متبوعش یعنی دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی را که 5 سال از تصویب آن می‌گذرد، اجرایی کند و با تصویب برنامه آموزشی دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی اولین گروه دانشجویان پذیرفته شده این دوره را از بلاتکلیفی درآورده تا زمینه لازم برای پذیرش دانشجوی دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی در سایر دانشگاه‌ها نیز فراهم شود.




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: