کد خبر: ۳۳۴۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - 2023October 29
بر اساس داده‌های ماهواره‌ای از بارش برف در قالب مدل GFS ، ایران در سال آبی جدید پذیرای اولین بارش برف خواهد بود.

شفا آنلاین>سلامت>نتایج پیش بینی سامانه‌های جهانی از سفیدپوش شدن شمال غرب کشور در 5 روز آینده خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین:بر اساس داده‌های ماهواره‌ای از بارش برف در قالب مدل GFS ، ایران در سال آبی جدید پذیرای اولین بارش برف خواهد بود.

بر اساس پیش‌بینی مدلهای هواشناسی از بارش برف در کشور، 8 شهرستان شامل سرعین، مشکین شهر، سراب، اردبیل،نیر، طالقان، چالوس و تنکابن طی پنج روز آینده بارش برف را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه خواهند کرد.

بر اساس این اطلاعات حداکثر برف ثبت‌شده به صورت نقطه‌ای در شهرستان سراب به 1.39 سانتی‌متر خواهد رسید. همچنین شهرستان‌های مشکین‌شهر، اردبیل، سرعین و نیر نیز بارش برفی فراتر از یک سانتی‌متر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیش‌بینی می‌کنند.

*ایران امسال بارش فراتر از نرمال را تجربه خواهد کرد

در این راستا، محمد صادق‌نژاد کارشناس مسائل اقلیمی بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های بلندمدت جهانی ایران در سه ماهه پیش رو، شانس بارش تا 70 درصد فراتر از متوسط 21 ساله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارد و این به معنای باران‌های خوب به‌ویژه در شمال شرق و مرکز کشور است.

سال آبی گذشته سومین خشکسالی پیاپی ثبت‌شده در کشور بود و در حوضه آبریز نظیر اترک، سرخس، کویر مرکزی، کویر ابرقو، پترگان خواف و دریاچه نمک خشکسالی بسیار زیاد به ثبت رسید. / فارس


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: