کد خبر: ۳۳۴۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - 2023October 29
معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اصلاحاتی که در دستورالعمل بازتوزیع قانون تعرفه‌گذاری مراقبت‌های پرستاری انجام شد، گام بلندی برای بهبود اجرای این قانون برداشته شد که امیدواریم بسیاری از گلایه‌ها برطرف شود.
شفا آنلاین>سلامت>عباس عبادی درخصوص دستاوردهای وزارت بهداشت در حوزه پرستاری، گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای این دوره در حوزه پرستاری اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری است. برای اولین بار در بودجه سنواتی وزارت بهداشت یک ردیف اعتباری برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاری در سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی و ابلاغ شد که مهمترین دستاورد این قانون ارتقای هویت حرفه‌ای و کمک به استقلال مالی پرستاران است.
به گزارش شفا آنلاین:وی درباره اصلاحات قانون تعرفه‌گذاری پرستاری گفت: مبنای پرداخت تعرفه‌ها تولید خدمت و مبتنی بر عملکرد است. بنابراین پرداختی کارانه پرستاران به شکل مساوی نخواهد بود و مبتنی بر تعداد بیمار دریافت‌کننده مراقبت توسط هر پرستار، سطح مراقبتی و ارزش نسبی (k) خدمات پرستاری است.
عبادی تصریح کرد: ارزش نسبی خدمات پرستاری در بخش‌هایی که سختی کار بیشتر است، بالاتر است. در سال‌جاری، مثلاً در بخش‌های عمومی و داخلی جراحی ارزش نسبی معادل K 8 در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تا ۳۳.۴ K هم افزایش پیدا می‌کند، البته چون تعداد بیماران بخش‌های عمومی نسبت به بخش‌های ویژه بیشتر است، نوعی تعادل در پرداختی‌ها صورت می‌گیرد؛ در آیین‌نامه هم پیش‌بینی شده که نباید بین همکاران پرستار هم رده تفاوت کارانه بیشتر از ۲.۵ برابر باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: